Aidas Baublys
2012 m. Lapkričio 06 d., 22:55
Skaityta: 864 k.
Kiek besakytum, kad ne taškai svarbiausia, vis vien apie juos galvoji ir galvoji daug. O tai savo ruoštu atskleidžia kitą, pakankamai gilią problemą (ypač pradedantiems kūrėjams) – kada tampi kietas? Kada gali vadintis poetu? Tai atrodo lėkšta, bet įsigilinus į meną apskritai, akivaizdu, kad nemaža jo dalis yra kova dėl mikrofono (teatleidžia šią metaforą tapytojai). Nei Mona Liza yra geriausias paveikslas, nei Devintoji Simfonija – geriausias muzikos kūrinys. Jie tiesiog pripažinti. Žinoma, aš nesakau, kad tai prasti kūriniai, bet neabejoju, kad tiek dabartis tiek praeitis prarija masę menininkų, gal net genijų, kurių aukso amžius niekada neateis. Iš kitos pusės, pripažintieji neretai baigdavo gyvenimą skurde, jei ne visą gyvenimą jame praleidę. Aišku, po mirties greičiausiai tau visą tai nerūpės, kaip šiuo metu Šekspyrui nerūpi jo pjesės. Tačiau gyviesiems gero meno klausimas vis vien lieka atviras, nes akivaizdu, kaip dažnai pademonstruoja demokratija – liaudies balsu negalima pasitikėti.