Pradžia / Radikaliai
 

Sukriaušėjimas

Pasakojama, kad kriaušės kažkada beveidėmis patapusios todėl, kad pavydas lyg kaitri žarija joms paširdžius deginusi ir neapykanta nevaržomai liepsnojusios viena kitos atžvilgiu, o subtilus protas užuot skleidęs pažangą ir puoselėjęs vienybę nedoras mintis audė. Nors ant skirtingų šakų kabojusios, kurios iš to paties kamieno drėgmę ir syvus lygiomis dalimis gėrė, giminiautis neketinusios. Viena su kita nesilabinusios, tik nedraugiškus santykius tarpusavyje puoselėjo ir nokino. Kaip vienos tautos skirtingi žmonės.

Nijolė Kavaliauskaitė–Hunter
2016 m. Kovo 26 d., 17:47
Skaityta: 78 k.
Autorės piešinys.
Autorės piešinys.

Visų pirma žievę užsiaugino, tapo kietaskūrėmis, linkusiomis neprietėliškumą fiziškai bei dvasiškai pakelti ir visatos jėgas į save sugerti. Tad  laipsniškai egoistiško būdo virtimo procesas jose šaknis leido. Troško viena su kita niekuo nesidalinant egzistuoti ir meilumo nerodyti. Nors buvo giminaitėmis, artimomis pagal išvaizdą sutvertos, varžėsi kuri kurią didumu pranoks. Akimis meilumą vengė rodyti ir viena kiton pažvelgti neketino.

-  O kam, tos akys tik piktiems žaibams viena kitos atžvilgiu laidyti skirtos, - mąstė Kriaušių tauta. Piktos akys į piktas akis žvelgti negeidė. Tad tos, kitaip vadinamos pasaulio langu, tapo nebereikalingomis. Tad be akių sau kriaušės gyveno.

Jos neturėjo ir ausų. O kam jos, tik nedoras paskalas apie save sužinotų. Kitų mintis erdvėn paskleistas gaudytų. Sužinojus, širdagraužis apimtų, jėgų augimui neužtektų. Sudžiūtų ir susiraukšlėtų, sulčių jose neliktų. Kriaušės neturėjo ir nosies. Neturėjo todėl, kad viena kitos kvapo įkvėpti negeidė.

-   O kas, jei jos aromatas gaivesnis? – skaudino save. Tuomet augimas ant pačios medžio sustotų. Prasmės gyventi augant nebeliktų.
Tokia buvo Kriaušių filosofija, gyventi be veido.

Komentarai