EMMA pateikia reportažą iš užsitęsusios unikalios spaudos konferencijos.
Tai neapsakomai baisus skandalas, - vieningai sušuko dalis iš gausaus būrio į spaudos konferenciją atvykusių fizikų. Mes teikėmės atvykti čia, kaip į solidžią spaudos konferenciją, kurioje turėjo būti pristatoma Vakarų civilizacijos mąstysenos ir tuo pačiu mokslo raida, o patekome į iliuzionistų surengtą cirko spektaklį. Įdėmiai apžiūrėkite pakylą, ant kurios stovi kėdė, patyrinėkite visą aplinką ir surasite specialius mechanizmus, veidrodines bei lazerines sistemas ir galbūt galiausiai tariamą Ubu. Jei dar nuo jo veido nuvalysite grimą, ar tik jis netaps panašus į Davidą Copperfieldą ?
Tai kad čia nieko panašaus nėra, jokios įrangos - savo kolegoms atsiliepė kita dalis fizikų, jau spėjusių įdėmiai apžiūrėti kėdę, išardyti bemaž puse pakylos bei aplupinėti sienas ir lubas. Galbūt mes atvykome į spaudos konferenciją, kurioje buvo pristatomi naujausi teleportacijos pasiekimai, čia galbūt buvo teleportuotas robotas ir jo sąmonė, - tad siūlome neskubėti su išvadomis.
Nuo šiol mes jūsų negalėsime vadinti savo kolegomis, – atsiliepė anie, - nes jūs šnekate nesąmones eksperimentinės fizikos mokslo atžvilgiu. Teoriškai įmanoma teleportuoti materiją, tačiau teleportacijos proceso metu su ta materiją suvienyti nematerialius dalykus, - tokius kaip žmogaus mintį, jo jausmus apjungiančią sąmonę , - tai absurdas – piktinosi jie. Ir dar emocingai replikavo: ponai, jūs gi panirote į pseudomokslines idėjas ! Tiesa, gal būt tariamasis Ubu čia kalbėjo ir labai įdomius dalykus liečiančius dvasinį pažinimą, tačiau mes labiau mėgstame materialų – energetinį konkretumą, nes visa tai galima apibrėžti energijos tvermės dėsniu. Taigi mums mieliau tyrinėti tai ką galime fiziškai apčiuopti ir išmatuoti. Ir savo nematerialiose mintyse šlovindami mokslininko protą sukūrusi gamtinio pasaulio pažinimo sistemą - fizikos mokslą, trinktelėję durimis jie išėjo, ir atskirais būriais patraukė toliau tęsti materijos - energijos tyrinėjimų.
Ne, ne - mes neturėjome omenyje žmogaus sąmonės , o tik taip pavadinome dirbtinį intelektą - apie Ubu kėdę susibūrę fizikai bandė plačiau paaiškinti išsprūdusį žodį „sąmonė“. Deja, jų išeinantys kolegos šių žodžių nebeišgirdo. Tačiau juos labai gerai išgirdo marginalai, turintys panteistinę proto formą, bet deja, deja, vieni iš jų fizikų pokalbį suprato atvirkščiai, o kiti jo visiškai nesuprato. Taigi mokslas patvirtino tai, jog bet koks materijos būvis turi dvasią, sąmonę - marginalai šlifavo dar labiau savo panteistinę proto formą, pagal archaišką dvasios ir materijos tapatinimo modelį.
Trinktelėjimas durimis neišmušė iš vėžių kolegų statusą „praradusių“ fizikų, - jie pasiliko ir tarpusavyje ėmė kalbėtis: Kalbant apie mokslo galimybes materialiai paaiškinti sąmonę bei ją kažkur perkelti, mes privalome sutikti su išėjusiais kolegom, bet tuo pačiu negalime paneigti akivaizdaus fakto – Ubu buvo čia ir staiga pradingo ? Ir tai nėra iliuzionistų triukas – jie palydėjo savo žodžius nustebusiomis veidų išraiškomis bei patraukydami pečius.
Nurimus fizikų ginčams pirmieji pasigirdo psichoanalitikų balsai. Tarp internautų užvirė karštos diskusijos.
Gerbiamieji pacientai (šis kreipinys bylojo, jog psichoanalitikai visus internautus pageidautų įrašyti į savo klientų sąrašus), - tai buvo masinė psichozė, kažkas panašaus į masinę hipnozę - pareiškė jie. Tačiau į tokios masinės psichozės reiškinį galima įtraukti, tik dvasiškai pažeistą individą, t. y. individą, kurio sąmonės būsena neatitinka jį supančios realios aplinkos. Kitaip tariant, pažeista individo sąmonė tampa tuomet kai neadekvačiai ima reaguoti aplinką, nes ji susikuria tokį vaizdinį, kuris mažai ką bendro turi su realiai egzistuojančia tikrove, – įrodinėjo jie.
„Corgito ergo sum“ - visų garsiausiai sušuko filosofai – Descartes‘o palikuonys - mokiniai.
Oho, į šūkį sureagavo dauguma internautų ir pačiupinėjo patys save ; šventa tiesa, - „mąstau , vadinasi esu“. Mano mąstymas. mane sukuria – kaip vaikai džiūgavo jie Descartes‘o palikuonių genialumu ir paniekinamai nužvelgė filosofus – aristotelininkus. Pakitusių sąmonių nebūna , nes individo protas pats save apibrėžia, taigi tuo pačiu ir sąmonę, ir nuo jos neatsiejamus jausmus. Tad individo sąmonei nėra pagal ką kisti, nes sąmonės būseną ir aplinką pagal tokią būseną, susikuria iš mūsų sąmonės išplaukiantis mąstantis protas - ir prisiminę psichoanalitikų ne itin malonų kreipinį, jie, atsisveikindami išraiškingai pamojavo psichoanalitikams. Anie nieko neatsakė, o tik į juos pažvelgė su labai nustebusia veido išraiška.
Taigi tapo viskas aišku! Ubu yra grynoji sąmonė, o tokia sąmonė yra pajėgi žmogaus kūną sudarančią materiją suskaidyti į mažiausias jos nematomas daleles-energiją, ir atvirkščiai – iš energijos sukurti žmogaus fizinę formą - norėjo savo mintį tęsti integralinės jogos atstovi, tačiau pažvelgė į fizikus ir susimąstę nutilo.
„Corgito ergo sum“ – vėl pasigirdo internautams jau girdėtas šūkis.
Nušvito psichoanalitikų veidai ir patikėję, jog pacientų kreipinys jau reabilituotas, jie nudžiugę pažvelgė į ką tik jiems mojavusių pusę. Tačiau šaukė ne jie, o kiti nei anie filosofai, - dar kiti Descartes‘o palikuonys. Įdomu, ką šie pasakys, nejaugi greitai niekam nebereiks mūsų mokslo, mūsų pagalbos - nuogąstaudami pamanė psichoanalitikai.
„Mąstau , vadinasi esu“, – teisingai teigė mūsų mokytojas Descartes‘ as – sakė kiti Descartes‘o palikuonys, tačiau nepamirškime svarbiausio, - kad mūsų mokytojas iškėlė pagrindinį, esminį klausimą: Ar mano mąstantis „aš“ yra objektyvi tikrovė ?
Suglumę, tik ką save čiupinėję internautai, dar kartą ėmė apie save graibytis.
Taigi – tęsė jie, - kiti nei anie Descartes‘o mokiniai: Descartes‘ as pripažino Dievą kaip tobuliausią žmogaus sąmonėje iš anksto egzistuojančią idėją. Tad žmogus turi įgimtų idėjų, o jo proto užduotis savyje surasti pačią tobuliausią idėją, - o tai ir bus Dievas. Juk ši mintis patiko ir kitiems mūsų mokytojams; Kantui, ypač Hegeliui, o Hegelio mokiniui Feuerbachui - tai jau tikrai neapsakomai ir todėl jis tarė: „Tavo Dievo matas – tai tavo proto matas.“
Nuostabu, džiūgavo psichoanalitikai - Dievas jiems tėra žmogaus sąmonėję egzistuojanti idėja. Taigi kiek žmonių sąmonių, - tiek dievų ir tie dievai tai ne kas kita, o individų subjektyvios proto formos įtakoje susikurta idėja, sąmonės sukurtas vaizdinys, kurio dėka po to „sukuriamas“ kūnas. Tiesa, dėl paties savęs „susikūrimo“ tai čia jau mūsų kolegų psichiatrų reikalas. Taigi įvairios idėjos pagal individualius jausminius - dvasinius pageidavimus. Labai gaila, bet ideologinės konfliktinės situacijos bus neišvengiamos, bet tai politikų sritis, o mus domina potencialūs pacientai – klientai. Kaip nuostabu, jog gyvuoja Descartes‘o palikuonys - jie pasaulį nori matyti pagal savo proto formas , o objektyvi tikrovė jų visiškai nedomina, nes pasak jų, tokios net negali būti. Todėl kai tik jų proto formos ima neatitikti objektyvios tikrovės, tuomet Descartes‘ o palikuonims dažniausiai sutrinka psichika ir tokiu būdu jie tampa mūsų pacientais - trynė rankas psichoanalitikai. Ir dar jie tarpusavyje šnabždėjosi: Kaip būtų gerai, jog Descartes‘ o palikuonimis taptų visi žmonės – tuomet mūsų profesija gautų visų profesijų karalienės karūną. Taigi, taigi – čia toks mūsų juodas humoras - ekonominis pragmatizmas. Iš tiesų tai mes to žmonijai nelinkėtume. Labai gerai, kad nemažą dalį žmonijos sudaro religingi individai, kuriems Dievas nėra idėja, bet Dievas jiems gyvas Asmuo – jausmų ir materijos objektyvi tikrovė į kurią reflektuoja jų sąmonė. Vieni iš baimės prieš tą Asmenį , o kiti iš meilės Jam, stebėtinu būdu išlieka dvasiškai sveiki ir tik vienam – kitam prireikia mūsų pagalbos. Taip, taip – jiems neegzistuoja tokios ligos kaip priklausomybė, depresija ir pan. – pritariamai linksėjo galvomis visi konferencijoje dalyvaujantys sociologai.
Descartes‘o palikuonys tęsė kalbas apie Dievą: Mūsų mokytojas įrodė, jog Dievas suteikė pasauliui pirmąjį judesį! Po šio, jų manymu labai svarbaus teiginio, jie reikšmingai pažvelgė į fizikus.
Taip, taip – pritardami ir palydėdami savo žodžius galvų pritariamas judesiais - atsiliepė fizikai. Tačiau toks Descartes‘o Dievo aspektas mums tėra Didysis sprogimas, kuris pradeda mokslui žinomą judėjimą. Po to atsiranda mums jau gana gerai pažįstama materija – energija bei keturios jų tarpusavio sąveikos jėgos. Taigi nuo sprogimo momento mes pradedame skaičiuoti laiką ir galime matuoti materijos – energijos užimamą erdvę , t.y. visatą. Tikėtina, jog Didžiojo sprogimo pačiu pradiniu momentu buvo viena kažkokia jėga, deja, mums dar nežinoma, bet ateityje tikimės apie ją sužinoti. Bet mes jau galime teigti, jog tą jėgą galima sieti su kažkokiu materijos būviu. Deja, apie tokį būvį mes niekada ir nieko išsamaus negalėsime pasakyti. Apibrėžiant materialią visatą vadovaujamės uždaroje sistemoje įrodytu, eksperimentais patvirtintu materijos - energijos tvermės dėsniu ir todėl pagrįstai teigime, jog į šio dėsnio apibrėžtį patenka Didysis sprogimas, savo pradžioje talpinantis ir tą nežinomą materijos būvį, kurį mes vadiname singuliarumu. Tačiau akivaizdu, jog į energetinės tvermės dėsnį nėra įmanoma patalpinti žmogaus minties, todėl jei Dievas suprantamas kaip egzistuojanti nemateriali Mintis – pirminis Intelektas, tai mes negalime nei patvirtinti nei paneigti jog tokia Mintis gali egzistuoti nepriklausomai nuo Didžiojo sprogimo, t.y. neturėti mūsų mokslo sistemos dėka paaiškinamo materialaus sąlyčio su po Didžiojo sprogimo atsiradusiu laiku ir erdve, o tuo pačiu ir su materija. Bet nematerialios minties ir materijos vienovė realiai egzistuoja – tai akivaizdus faktas. Žmogus ir jo mintis yra toks materijos ir minties apjungimas, tačiau tokių dalykų vien fizikos mokslu paaiškinti neįmanoma. O nepaaiškinamas dalykas vadinamas paslaptimi, todėl žmonija turi pačią didžiausią paslaptį – save pačią. Tiesa, tokio žodžio kaip paslaptis fizikos mokslas nenaudoja, nes jis labai pakenktų jo reputacijai, prestižui, todėl mes turime mokslišką žodį, - tai postulatas. Panaudojus šį žodį - fizikos mokslas įgyja patį didžiausią autoritetą, todėl daugeliui žmonių mokslas tampa dievas.
Fizikai kalbėjo toliau: Apibrėžiant gamtos pasaulį – materiją, fizikai priversti pasinaudoti postulatais, kadangi nėra eksperimentinių galimybių tiksliai nustatyti fiksuojamų tam tikrų reiškinių pirmines priežastis, o jų pasekmės egzistuoja kaip materiali tikrovė, t.y. pasekmės tiesiog egzistuoja, - tai mokslinis faktas. Toks faktas tampa mokslinių žinių sistemos dalimi, tuo faktu remiantis rutuliojamos teorijos, be abejonės, jos būtinos patvirtinti stebėjimais bei eksperimentais. Taigi apie materialius dalykus fizikos mokslas kalba ypač kompetentingai ir pvz. EMMA - tokios kompetencijos rezultatas. Mes besąlygiškai sutinkame su išėjusių kolegų replika dėl pseudomokslo, bandančio sujungti materialius dalykus su nematerialiais. Neabejotina, iš eksperimentinio mokslo perspektyvos - tai absurdas. Po šių žodžių – jie pažvelgė į integralinės jogos atstovus ir tęsė: Todėl stebėdami Ubu išnykimą. mes manėm stebintys roboto, dirbtinio intelekto teleportaciją. Juolab, jog fizikos mokslo požiūriu dirbtinis intelektas tėra ištisai judanti materija, o jos pernešama, ar kaupiama informacija bei jos vaizdinė ar garsinė išraiška svarbi visatoje tik vieninteliai žinomai, unikaliai materijos ir nematerialių jausmų vienovei – žmogui, jo sąmonei. Taigi trumpai tariant, dirbtinis intelektas tėra žmogaus fizikinėmis žiniomis išnaudota materija, o vadinama informacija tai žmogaus sąmonės refleksija į to paties žmogaus sukurtą atitinkamą ženklų bei garsų sistemą, kuri pateikiama materijos judėjimo dėka - ir nieko daugiau. Todėl tokį dirbtinį intelektą - robotą teoriškai yra įmanoma teleportuoti.
Betgi ateiviai, lėkštės, nežemiškos civilizacijos, atlantai, kristalinės kaukolės, piramidės, energijos, astrologija, horoskopai, auros, praeiti gyvenimai, karmos... - buvo bepasigirstantys marginalų balsai.
Štai čia mes turime pseudomokslo tipišką pavyzdį, kuris randa terpę sinkretinėje proto formoje – daugiau nebeiškentę, buvo priversti nutraukti bepasigirstančius balsus fizikai. Tam tikri faktai interpretuojami kaip kam patinka, – be kitų faktų, be mokslinių duomenų apie juos, be žmonijos dvasinės raidos istorijos - be religijos, filosofijos elementariausių žinių.
Be to tęsė - fizikai, dabar įdėmiai pažvelgę į marginalus, - tinkamai suformulavus minties ir materijos pirmumo klausimą, kuris siejamas su sielos nemirtingumo klausimu, tiesa, visiškai nesvarbiu fizikos mokslui, tačiau mąstančiam žmogui turinčiu būti pačiu svarbiausiu, tai pvz. ateivių ir panašūs klausimai niekada negalėtų tapt pirmaeiliais ir aktualiais, nes tinkamai suformuluoti minėti klausimai parodytų tai, jog jei visatoje ir egzistuoja kitos civilizacijos, tai jos jums nieko negalės padėti vystytis sąmonei ar kažkaip kitaip pagelbėti. Juolab, jog „ateiviai“ naudojasi materialiomis transporto priemonėmis, todėl negalima kalbėti apie antgamtiškumą.
Beje, - su lengva ironija pridūrė fizikai - bet kokie jūsų mezgami „kontaktai“ su bet kokiais vadinamais informacijos šaltiniais, kažkodėl nieko daugiau nepasako, nei jau yra labai seniai pasakyta religijos ir filosofijos. Todėl mokslinu požiūriu yra atskiriami ir atskirai tyrinėjami vykstantys fizikiniai reiškiniai, ir taip vadinami kontaktai su jais. Pastaruosius tyrinėja psichoanalitikai. O ypač psichiatrai – fizikus papildė psichoanalitikai.
Ta pačia proga galime pasakyti – dar sakė fizikai, kad ne fizikos mokslas gali kompetentingai kalbėti apie teizmą ar ateizmą, bet tik religija, filosofija. Klysta tie, kurie mano jog apie teizmą ar ateizmą antgamtinės jėgos aspektu yra kompetentingi kalbėti darvinizmo, bei biologijos mokslai. Jų žinios apie materiją prasideda nuo sąlyginai labai stambių jos darinių, todėl šie mokslai neturi jokių galimybių pasakyti kokios priežastys įtakojo tų darinių atitinkamas struktūras – būtiną medžiagą gyvybei atsirasti. Taigi materializmą ir ateizmą sukūrė ne fizikos mokslas, o filosofai – ideologai, pagal savo turimas proto idėjų formas.
Pasiektas psichologinio efekto rekordas! Atidžiai išklausę fizikų, - garsiai kalbėdamiesi tarp savęs, šūktelėjo psichoanalitikai. Žodis postulatas ištrynė skiriamąją liniją tarp antgamtinio ir gamtinio pasaulių suvokimo ir objektyvią tikrovę priskyrė tik gamtiniam pasauliui taip sukeldamas masinį psichologinį efektą Vakarų pasaulio žmonėms. Jų vaizduotėje antgamtinio pasaulio nebeliko – nebeliko paslapties. Betgi iš tiesų tai paslaptis realiai egzistuoja ! Negalėdamas jos paaiškinti fizikos mokslas panaudoja magišką žodį „postulatas“ ir paslaptis „išnyksta“, pavirsdama fizikos mokslo žinių sistemos apibrėžiama gamtos jėga. Dar neaprašytas nė viename psichologijos vadovėlyje masinės psichozės reiškinys! - stebėjosi psichoanalitikai. Juk esmių esmė ta, jog gamtos mokslas – fizika, prieina jam galimos apibrėžti gamtos ribą, iki kurios galima kalbėti kaip apie gamtinį, materialų – energetinį pasaulį, o tai kas negali patekti į tokio pasaulio apibrėžtį - tai tiesiog yra, tiesiog egzistuoja, ir tokio reiškinio negalima apibrėžti fizikinių žinių sistemos dėka, todėl tokį riškinį visiškai pagrįstai galima pavadinti antgamtiniu, t.y. tam tikra paslaptimi. Tačiau fizika tam ir yra toks mokslas, kad tai kas nepasiekiama eksperimentais, tačiau realiai egzistuoja, tą egzistavimą konstatuotų kaip faktą, kuris nereikalauja įrodymų. Taigi tokiu būdu yra sukurta fizinio pasaulio pažinimo sistema ir joje paslapties nebelieka – kraipė galvas psichoanalitikai. Dievo kaip sąlyginos paslapties atmetimo ideologinis pagrindas akivaizdus, - tai Descartes‘o pasekėjų išrutuliotas mąstymas atsisakant juslinio pasaulio pažinimo ir ribotas fizikos mokslo supratimas.
Samprotaudami apie skirtingas proto formas psichoanalitikai sakė: Taigi, vis tik labai taikliai paklausė Descartes‘as - Ar tikrai mano mąstantis „aš“ yra objektyvi tikrovė ? Šis klausimas atskleidžia tai, kad viena iš psichinio sutrikimo priežasčių yra nepilnavertiškai išsivystęs žmogaus protas.
Pažvelkime į tokį neišsivysčiusį protavimą atidžiau: Materialistai sako, kad pažįstant pasaulį negalima pasikliauti jusliniu pažinimu, o tik protu bei jo dėka sukurtu mokslu. Taigi mokslins pažinimas prieina savo galimybių ribą ir konstatuoja. jog už tos ribos slypi paslaptis. Taip, taip – paslaptis ! Mes negalime vynioti žodžių į vatą, nes tai prieštarautų profesinei etikai – griežtai pažvelgę į fizikus, pabrėžė psichoanalitikai. Dar daugiau – neįvardindami aktualiausių dalykų mes nesugebėtume atskleisti paciento psichinio sutrikimo priežasties, o gydyti pasekmes beviltiškas darbas – pridūrė jie ir tęsė:
Taigi paslaptis egzistuoja , ji tiesiog yra – tai faktas, objektyvi tikrovė, kurią privalo vežtis pažinti normaliai besivystantis protas. Bet deja, deja, tam tikro žmogaus protas sau vis kartoja, jog nėra jokios paslapties ir jis geriausiai viską žino. Tai štai, - tokie „visažiniai“ sudaro pagrindinį mūsų klientų sąrašą. Iš sąmonės ištrynus paslaptį, „mąstantis“ aš, tampa subjektyvus ir nebesiveržia pažinti tikrovės objektyviai, o tai baigiasi tuo, jog individo sąmonėje kuriamas vaizdinys ima konfliktuoti su realybe – psichoanalitikai savais žodžiais išdėstė dar Aristotelio pateiktos proto augimo teorijos tam tikrus niuansus, juos susiedami su jiems žinomos psichinės ligos priežastimi.
Beje, fizikos mokslo eksperimentinės priemonės tai ne kas kita atitinkamai technologizuotos žmogaus tam tikros juslės, kurių dėka mes gauname materijos pažinimo rezultatus nesulyginamai pranokstančius senovės žmogaus galimybes pažinti pasaulį. Taigi nūdienos mokslas ir senovės žmogus prieina tos pačios išvados - antgamtinė paslaptis realiai egzistuoja. Dėl to mes noriai kalbamės su religijų atstovais ir filosofais, nes fizikos mokslas nėra pajėgus apibrėžti visuminę objektyvią tikrovę, o tik materialią – energetinę. Juk mūsų jausmai mums nemažiau svarbūs nei materijos pažinimas, juolab, kad kaip sakoma, nuo „nervų visos ligos“ kurių pasekmėje seka materialaus kūno suardymas - nugirdę psichoanalitikų pokalbį, populiariu posakiu savo mintį užbaigė į jį įsiterpę fizikai.
„Sum ergo corgito“ – pasigirdo nepergarsinai , tačiau tvirtai skambantys balsai, privertę vėl aktyviau sukrusti psichoanalitikus. Tad pastarieji pažvelgė į kalbančiuosius ir nusivylė, o galbūt susižavėjo? Oho, juk tai aristotelininkai, o tai reiškia, kad su jais kartu kalba krikščionys – katalikai. Tai tie, kuriems mūsų specialybė absoliučiai nereikalinga, - dėl jų mūsų profesija gali neegzistuoti. Tai jau tikrai taip - pritarė jiems visi sociologai.
Jūsų mokytojas kalbėjo labai naudingų ir įdomių dalykų, kurios jis apmąstė sekdamas mūsų mokytoju Aristoteliu - sakė aristotelininkai kreipdamiesi į visus Descartes‘o palikuoniis. Tačiau jūsų mokytojas padarė esminę klaidą, kuri jį atskyrė nuo mūsų mokytojo. Klaidos esmių esmė ta, jog jūsų mokytojas, kalbėdamas apie egzistavimą ir Dievą, pats sau prieštaravo: jis savo egzistuojančio proto formą iškėlė aukščiau paties Dievo, kuris anot jo suteikė pirminį judesį, t.y. tuo judesiu sukūrė materialų pasaulio egzistavimą. Todėl visiškai neaišku kodėl jam, jo paties mąstymas tapo svarbesnis už anksčiau esančio pasaulio egzistavimą, nei atsirado jo asmeninis mąstymas. Juk anot Descartes‘o , pirmą judesį suteikė Dievas. Tai galbūt Dievas išsigando to judesio pasekmių ir „nėrė į krūmus“, palikdamas Descartes‘ui srėbti užvirtą košę, t.y. judesio pasekmes - Dievo suteiktą fizinę egzistenciją !? Tad suprask, - žmogus tik ir egzistuoja dėka to, kad mąsto. Taigi jei neegzistuoja jo mąstymas, tai ir jis pats neegzistuoja ir tuo pačiu neegzistuoja sąmonė ir joje esanti Dievo idėja. Trumpai tariant, jei nėra žmogaus, tai nėra pasaulio, todėl nėra ir Dievo – štai koks jūsų mokytojo atradimas ! ? Tereikėjo tik pasklisti gandams, jog dvasinis pasaulis neegzistuoja, o su fizine žmogaus mirtimi be pėdsakų išnyksta jo turėti jausmai ir šiai jums, dar vienas materializmo – ateizmo kertinis akmuo - filosofija, teigianti materijos pirmumą. Taigi materialistų dievas tėra iš materijos savaime labai trumpam laikui atsiradusio proto idėja, o tai reiškia. kad amžina nemateriali dieviškoji tikrovė neegzistuoja.
„Esu, vadinasi mąstau“ – štai šūkis išreiškiantis mūsų egzistenciją. Žmogaus mintis yra antrinė pasaulio materialios egzistencijos atžvilgiu, nes Dievas pirmiau sukuria materiją, o iš jos žmogaus materialų kūną ir tik po to jam suteikia gyvybę, ir sąmonę – čia mes galime dalinai sutikti su materialistais. Tačiau pasaulio sukūrimo aspektu Dievo mintis yra pirminė ir jos dėka sukuriama pasaulio materija, o iš jos ir žmogus. Dabar prieiname prie paties svarbiausio - čia mes kategoriškai nesutinkame su materialistais: Pagal mūsų koncepciją, neatsiejamą nuo dvasios sąmonę, mes gavome iš Dievo ir ji nėra atsitiktinis materijos būvių susiderinimas, tokiu būdu atsirandant nematerialiam visatos dėmeniui – žmogaus minčiai. Todėl žmogaus sąmonės veikimas negali būti prilyginamas dirbtiniam intelektui – kaip bando teigti materialistai. Juolab, kad ir kaip tie būviai besiderintų, tai būtų tik judanti materija, negalinti turėti jokių nematerialių minčių bei jausmų. Beje, - ironiškai pastebėjo aristotelininka: Įdomu, ar užtektų visatos egzistavimo amžiaus, kad susidarytų tam tikros reikiamos materijos kombinacijos ir atsirastų – pvz., EMMA.
Aristotelinkai tęsė savo kalbėjimą. Dabar atkreipkite ypatingą dėmesį: mes norime teigti ypač svarbų dalyką sąmonės ir materijos pirmumo klausimu! Kadangi Dievas savo minties galia sukūrė materiją ir įkvėpė žmogui savo dvasią, tai pakviesdamas žmogų atbaigti pasaulio, Jis žmogaus minčiai suteikė ir veikiamąją galią į materiją. Taigi čia sąlyginai galime pritarti Descartes‘o palikuonių išrutuliotai minčiai, jog „mano mąstymas mane sukuria“. Ir iš tiesų, mąstymas kuria mūsų dvasinį ego, bet ir tai, tik sąlyginai, o materiją jau tiesiog yra,- ji egzistuoja ne mūsų dėka. Ir tik dabar, per mūsų dvasinį ego, mes galime daryti įtaką savo materialiam kūnui, - ir ne tik jam. Todėl žmogaus fizinėje ir dvasinėje vienovėje, jo dvasinį pasaulį apjungianti sąmonė yra prioritetinėje padėtyje jo kūno atžvilgiu. Jau nekalbant apie tai, jog kūnas laikinas, o tam tikras sąmonės dėmuo pranoksta erdvę ir laiką ir egzistuoja amžinai.
Ar tik per ilgai neužsitęsė tokia karšta spaudos konferencija? – pasigirdo balsas, kurio neįmanoma pamiršti bei supainioti su kieno nors kitu, – tai kalbėjo Ubu !
Jis, kaip ir anksčiau, vėl sėdėjo fizikų nuodugniai ištyrinėtoje kėdėje.
Žmogaus psichikai nekenksmingu ramiu monotonišku garsu sudūzgė EMMA protą aušinantis ventiliatorius.