Pradžia / Radikaliai
 

Reziume, arba Keistuolių teatro 26-ąjį sezoną skelbiame UŽDARYTU!

Jeigu paklaustumėte, bet kurio Keistuolių teatro kūrėjo, koks yra dažniausiai jam užduodamas klausimas, visi kaip susitarę kartotų: „O jūs tikrai keisti?“ 26-ąjį sezoną Keistuolių teatras pradėjo su savotišku devizu „Keisti veidai“ ir gal ne vien todėl, kad „mes keisti“, tačiau daugiau dėl to, kas šis sezonas susijęs su noru „keistis“. Ir mums atrodo, kad per šiuos metus buvo užtektinai visko: nurijome kartesnę piliulę kažkam išėjus, bet labai džiaugiamės atėjusiais naujais veidais, be koncertų arenose ir papildomų fanfarų visi kartu susėdome prie bendro stalo ir paminėjome 26-ąjį teatro gimtadienį, šventėme Keistuolių teatro įkūrėjų 50-mečius, pirmą kartą dalyvavome Vilniaus knygų mugėje, kūrėme naujus spektaklius bei atsisveikinome su senais, tačiau dūšiai artimais. Ar viso to užteko, kad šį sezoną būtume „keisti“ ir „besikeičiantys“, spręsti Jums, o mes apie viską nuo pradžių.

Radikaliai.lt
2015 m. Birželio 03 d., 15:59
Skaityta: 32 k.
Reziume, arba Keistuolių teatro 26-ąjį sezoną skelbiame UŽDARYTU!

2010 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje režisierius Aidas Giniotis surinko režisierių ir aktorių kursą, kas po ketverių metų t.y. šį sezoną į Keistuolių teatrą atvedė diplomuotų naujų kūrėjų kartą. O Keistuolių teatro repertuare atsirado ciklas „Jaunųjų kūrėjų debiutai“, kuriame jauni režisieriai, Aido Giniočio mokiniai, žengė vienus pirmųjų savo žingsnių profesionalioje teatro scenoje. Dar sezono pradžioje spalio mėn. režisierė Eglė Kižaitė pristatė spektaklį „Atleisk jiems – jie nežino, ką daro“ pagal Giovanni Boccaccio novelių rinkinį „Dekameronas“, su kuriuo į Keistuolių teatro sceną pakilo visa jaunųjų aktorių komanda. Vėliau šis spektaklis 37-ąjame festivalyje „Lietuvos teatrų pavasaris – Kaunas 2015“ už improvizaciją ir teatrinę žaismę pelnė spektaklio režisierei apdovanojimą. Pavasarį kovo mėn. „Jaunų kūrėjų debiutai“ tęsėsi su režisiere Giedre Kriaučionyte, kuri pristatė spektaklį „Moteris“  pagal vokiečių dramaturgo Roland Scimmelpfenning pjesę „Moteris iš praeities“, kas scenoje vėl suvedė amžiną Keistuolių teatro scenos porą – Aldoną Vilutytę ir Dalių Skamaraką. „Su Daliumi esame suvaidinę nemažai spektaklių ir kiekvienas naujas darbas reikalauja iš mūsų ieškoti naujų spalvų, kad nepradėtume eiti tais pačiais, jau išbandytais keliais, nes jau labai seniai vienas kitą pažįstame ir žinome vienas kito pliusus ir minusus“, - pasakoja Keistuolių teatro aktorė Aldona Vilutytė.

Šį sezoną Keistuolių teatre taip pat gimė nauja režisieriaus Vytauto V. Landsbergio premjera „Persikūnijimai“ pagal to paties pavadinimo režisieriaus parašytą pjesę. Tai buvo spektaklis, kuriam epitetų ir apibūdinimų klijavo įvairių: „tokio Keistuolių teatre dar tikrai nebuvo“, „spektaklis, kurį galima žiūrėti ir užsimerkus“, „keistas tikrąją to žodžio prasme“, „garsų eksperimentas Keistuoliuose“. Spektaklio „Persikūnijimai“ kūrimo proceso pabaigoje režisierius sakė: „Pradėdami kurti spektaklį net neįsivaizdavome, koks jis bus. Mes tarsi asistavome spektakliui, žvakutę laikėme, o jis kūrėsi, kūrėsi ir radosi toks... Panašiai kaip vaikas – dabar nežinau, ar bus pirmūnas, ar langus daužys. O gal bus pirmūnas, laisvalaikiu daužantis mokyklos langus? Ką gali žinot, pagyvensim pamatysim...“ Tai nevienintelis šį sezoną Keistuolių teatro repertuare atsiradęs režisieriaus Vytauto V. Landsbergio spektaklis. Sezono naujiena taip pat tapo režisieriaus monospektaklis „Diagnozė: visiškas Rudnosiukas“, kuris į Keistuolių teatro sceną perkėlė aiškinimąsi, kas gi yra tas Rudnosiukas – žmogus, meška, liga, gyvenimo būdas ar diagnozė? Vienas iš spektaklio aktorių Dalius Skamarkas paklaustas svarstė: „Rudnosiukas yra tas lengvas pamišimas, kurio aš linkėčiau kiekvienam žmogui. Tai vaikystė, kurioje nėra baisu pasilikti ir būnant suaugusiu. Tai faktiškai sąlyčio taškas su tavo vaikyste, kurią tu vis nešiojiesi su savimi, nors kartais giliai ją savyje paslėpęs, suniveliavęs ir užkasęs.“

26-asis Keistuolių teatro sezonas įsimins ir kaip tas, kuriame vyko atviros muzikinės pamokos „Profesionalai vaikams“ su mylima aktore Ilona Balsyte ir muzikos instrumentų virtuozais: varinių pučiamųjų ansamblio „Opera BR(A)SS“ nariais, grupe „Saulės Broliai“ su fleitos meistru Sauliumi Petreikiu priešakyje, vienu geriausių Lietuvos gitaristu Martynu Kuliavu, charizmatiškuoju Andriumi Kulikausku, pianistu Artūru Anusausku, „Chordos“ styginių kvarteto nariais, Vakarų Afrikos būgnų mokykla ir kanklininke Lina Žilinskaite. „Šiandien muzikos aplink mus yra labai daug, tačiau kiek mes ją jaučiame, suvokiame, girdime ir kaip ji mus veikia? Aš manau, kad muzika turi daug daugiau stebuklingųjų galių nei šiandien mes iš jos gauname. Todėl organizuodama šias pamokėles galvojau, kad vaikai pažins muziką ir gebės priimti jos teikiamus stebuklus“, - pasakoja edukacinio projekto sumanytoja ir įgyvendintoja Ilona Balsytė. O Kalėdinio laikotarpio staigmena vaikams Keistuolių teatre tapo Vytauto Rašimo režisuotas teatralizuotas koncertas „Kurmis ir ramunė“ Zdenėk Miler ir Hanos Doskočilovos knygos „Kaip kurmiukas pagydė palytę“ motyvais.

Svarbu paminėti ir tai, kad šį sezoną kai kurie Keistuolių teatro spektakliai iš repertuaro persikėlė į archyvinių spektaklių sąrašą. Atsisveikinome su režisieriaus Andriaus Kaniavos didele tragedija mažojoje erdvėje „Penktas veiksmas“ pagal Aleksandro Stroganovo komediją „Aktas“. „Visiems spektakliams palinkėčiau tokio gyvenimo, kokį nugyveno spektaklis „Penktas  veiksmas“. Tai buvo fantastiškas laikotarpis, suteikiantis didžiulę kūrybinę laisvę ir galimybę būti scenoje kartu su kolegomis, kuriuos drąsiai galiu vadinti Artistais iš didžiosios raidės (Aldona Vilutyte ir Vaidotu Žitkumi). Kiekvienas spektaklis buvo lyg džiazo koncertas, kas kartą vis kitoks, savitas ir gyvas. Neabejoju, kad tą patvirtintų ir žiūrovai, per tuos aštuonerius metus tapę neatsiejama spektaklio „Penktas  veiksmas“ dalimi.“, - pasakoja režisierius ir spektaklio aktorius Andrius Kaniava. Taip pat atsisveikinome su Lietuvos klasika teatro scenoje – spektakliu „Škac, mirtie, visados škac...“ pagal Sauliaus Šaltenio to paties pavadinimo apsakymą. Šiame spektaklyje per tiek laiko pagrindinius Liukos Kaminskaitės ir Andriaus Šato vaidmenis jau spėjo įkūnyti ir pakeisti kelios aktorių kartos, 2004 m. premjera įvyko su aktoriais Viola Klimčiauskaite ir Aurimu Meliešiumi, vėliau lietuviška Romeo ir Džiuljetos pora tapo aktoriai Gabija Urniežiūtė ir Mantas Zemleckas. Savo gyvavimą Keistuolių teatro scenoje šį sezoną užbaigė ir režisierės Giedrės Beinoriūtės spektaklis su ironija, eilėmis ir dainomis „Meilė iš paskutinio žvilgsnio“ pagal Daivos Čepauskaitės kūrybą. Ir, žinoma, sezono didžiuoju atsisveikinimu tapo muzikinio spektaklio „Paskutiniai Brėmeno muzikantai“ atsisveikinimo turas po Lietuvos miestus: Jonavą, Panevėžį, Alytų, Telšius, Šiaulius, Kauną, Marijampolę, Klaipėdą ir Vilnių. „Manau, kad atėjo laikas atsisveikinti tam, kad šie „Paskutiniai Brėmeno muzikantai“ netrukdytų atsirasti kitiems, naujoviškesniems, kurie bus artimesni šiems laikams, jų aktualijoms, muzikai ir jos interpretacijai. Manau, mes nugyvenome savo ilgą ir gražų gyvenimo laikotarpį, o pasibaigus „Paskutiniams Brėmeno muzikantams“, pasibaigs ir kažkoks labai svarbus bei reikšmingas vienas iš tavo gyvenimo etapų.“, - pasakoja spektaklio aktorius Darius Auželis.

Taigi, koks bus kitas jau 27-asis Keistuolių teatro sezonas? Pasikeitimai, iššūkiai ir noras būti kitokiems visuomet vedė Keistuolių teatrą į priekį. Todėl, kaip sakė režisierius ir Keistuolių teatro meno vadovas Aidas Giniotis: „Kitą sezoną pažadame tai, ko jūs nesitikite, o Jūs ir nežinote, ko tikėtis“. Bet kad nepaliktume visiškai be užuominų ir raktinių žodžių, pažadame, kad kitą Keistuolių teatro sezoną atidarysime su režisieriaus Aido Giniočio premjera „Varnas“ pagal Karlo Gozzi commedia dell‘arte. Kas matė, kas girdėjo, kas buvo bent trumpam įkišęs nosį sakė...Nieko nepasakosime, pamatysite patys.   

Komentarai