Tomas S. Butkus (g. 1975) žinomas kaip „Vario burnų“ idėjų dirbtuvių, veikiančių Klaipėdoje nuo 1992 m., įkūrėjas, eksperimentinės muzikos ir poezijos grupės „Betoniniai Triušiai“ (anksčiau – „Grybai in Paradise“) narys, poemos „Mylintis organizmas“ (2001) ir poetinių tekstų knygos „Generuotos kalbos mutacija“ (2003) autorius.
Monografijos „Miestas kaip įvykis. Urbanistinė kultūrinių funkcijų studija“ tema – miesto, kaip formos, mutacija ir miesto, kaip įvykio, gimimas. Darbe tiriamas kultūrinis urbanistinės struktūros kompleksas – vietos, objektai ir reiškiniai, knygoje įgyjantys kultūrinių funkcijų pavidalą. Kultūros reiškinys nagrinėjamas globalinių transformacijų fone – vėlyvojo kapitalizmo, poindustrinės urbanizacijos, tinklaveikos visuomenės erdvėje. Monografijoje pristatomos charakteringiausios paskutiniųjų keturių dešimtmečių miestų kultūros idėjos, nagrinėjama kultūrinio potencialo struktūra, aptariamos kultūrinių funkcijų raiškos formos ir modeliai. Monografijos išskirtinumas – platus tarpdalykinis požiūris, į lietuvišką miestų planavimo diskursą įvedantis kultūros paveldo terminalų, socialinių habitatų-monadų ir urbantektoninių lūžių teorijas. Knygoje lietuviška patirtis derinama su Vakarų miestų kultūros reiškiniais, gausiai iliustruota vizualine ir analitine medžiaga.
Ši knyga – atradimas Lietuvos kūrybinei klasei. Kaip visada intriguojamai „Vario burnų“ apipavidalintas veikalas neria į nepažintas dimensijas. Pvz., nagrinėjamas Vilniaus miesto skerspjūvis, žvelgiant pro kino industrijos prizmę. „Kino industrija per dvidešimt nepriklausomybės metų patyrė bene didžiausią transformaciją. Viešasis sektorius neteko 18 kino teatrų, kurių 8 veikė Senamiestyje“, – liūdną tiesą konstatuoja autorius (p. 132).
Į urbanizaciją T. S. Butkus žvelgia per kadaise Gottfriedo Leibnizo sukurtos holistinės monadologijos prizmę ir konstatuoja, kad „būdingiausi monadologinės urbanistikos pavyzdžiai: Baltupiai, Lazdynai, Karoliniškės, Šeškinė Vilniuje; Dainava, Eiguliai, Kalniečiai Kaune; Debreceno, Pempininkų gyvenamieji rajonai Klaipėdoje; Dainai Šiauliuose; Mokolai Marijampolėje“ (p. 52).
Miestas, teigia T. S. Butkus, yra ne forma, o įvykis, „kuris yra ne kas kita kaip kultūrinių funkcijų raidos pagrindas, formuoja mus dabar supančios urbanizuotos aplinkos tikrovę“ (p. 230).