„Dievas ir pasaulis“ išleistas prieš dešimtmetį, kai Josephas Ratzingeris (g. 1927) dar nebuvo popiežius Benediktas XVI. Teologas, kalbėdamasis žurnalistu Peteriu Seewaldu, „ilgiausiame Bažnyčios istorijoje interviu“ išdėstė katalikų tikėjimo pagrindus, taigi šią knygą galime vadinti autoritetingu teologijos vadovėliu.
Ši knyga dabar išleista, kaip teigiama, tą valandą, „kai krikščionybei ir Bažnyčiai metami dideli iššūkiai“. Kaltinimai pedofilija svarūs ir rimti. Svarstymai apie moteris kuniges ir celibato panaikinimą nemažai žmonių atitraukė nuo katalikų tikėjimo. Ištikimiausieji suvokia: „Dievo rotveileris“, kaip vadintas J. Ratzingeris, yra stipriausias teologas Bažnyčioje, todėl jo argumentai tiko ir prieš dešimt metų, tinka ir dabar.
Prologe ir aštuoniolikoje skyrių J. Ratzingeris nuodugniai aiškina, ar tikri stebuklai, kas yra Dievo alsavimas, ko nori Dievas, kalba apie pirmapradį Visatos akivaizdumą, dangų ir pragarą, meilę, Dievo įsakymus, valdžią ir turtą, Jėzų, Dievo motiną, INRI, Bažnyčios misiją, struktūrą, santuoką ir kunigus, ateities pasaulinę Bažnyčią, dvasingumo renesansą. Tai platus spektras temų, kurios aktualios katalikams ir kitiems krikščionims. Šios temos aktualios ir kitaip tikintiems, todėl įdomu palyginti, ką apie konkretų dalyką mano dabartinis popiežius.
Pasak J. Ratzingerio, Dievo ieškoti galima „tik nusikračius šio valdžios jausmo. Vietoj jo reikia išsiugdyti pasirengimo, atsivėrimo, ieškojimo nuostatą. Reikia būti pasirengus nuolankiai laukti – ir leisti jam pasirodyti tokiam, koks nori pasirodyti jis, o ne kokio noriu aš. (...) Pozityviai sakant: nėra nieko, kur jo nebūtų, nes jis yra visur. Negatyviai sakant: jo tikrai nėra ten, kur nuodėmė. Dievo nėra ten, kur neigimu nebūtis padaroma viešpataujanti“ (p. 93-94).
Knyga smalsiesiems. Kai kurie ją perskaitę gal net taps katalikais. Kiti ims atsakymų ieškoti kitur, diskutuos. Tačiau abejoju, ar skaitydami „Dievą ir pasaulį“ liksime abejingi: eruditas J. Ratzingeris pateikia nemažai svarbių įžvalgų.