Dar pavasarį šiuos koncertus planavę muzikantai neslėpė džiaugsmo, kad ilgai puoselėta džiazinė svajonė Kaune įgavo kūną ir sėkmingai įsibėgėja. Geros nuotaikos visą vakarą nestokoję „Biplan“ žiūrovų pilnoje „Kauno oazėje“ surinkusius kauniečius nukėlė į praėjusius džiazo epochos ir bigbendų laikus.
„Tai, kas šiandien prasidėjo, priminė stebuklą. O laukimas tik patvirtino, kad stebuklo reikia išlaukti. Vadinasi taip viskas ir turėjo būti, o svarbiausia – tai tik pradžia!”, – po koncerto džiaugėsi grupės vokalistas Maksas Melmanas.
Džiazo vakarui Kaune prasidėjus kaip valiūkiški rokeriai geriau žinomi „Biplan“ nariai ant scenos šįkart lipo pasipuošę kostiumais, o žavioji Karina Krysko – su specialiai šiam koncertui paruošta vintažine raudona suknele. Šalia „Biplan“ vaikinų Karina atrodė kaip tikra džiazo diva.
Kartu su „biplanais“ – Maksu Melmanu, Olegu Aleksejevu ir Seržu Grėjum – grojo ir džiazo scenoje gerai žinomi muzikantai, prisijungsiantys visam „Džiaze tik merginos“ turui – būgnininkas Darius Rudis, klavišininkas Andrius Savčenko ir vienas geriausių Lietuvos trimitininkų Valerijus Ramoška.
Daugelis naujai aranžuotų „Biplan“ dainų pirmą kartą nuskambėjo Kaune. Nuo pirmų džiazinių akordų „Kauno oazėje“ prisipažinę, kad labai jaudinasi, vilniečiai bandė prisijaukinti susirinkusią publiką nepažįstamam „Biplan“ skambesiui – su džiazo prieskoniais ir duetu su gražiabalse Karina atliekamais kūriniais.
Koncertą muzikantai pradėjo viena naujausių savo dainų „Tavęs visi pasiilgo“ iš pernai išleisto grupės albumo „Nuo nulio iki mėnulio“. Po kurios nuskambėjo lyriškoji „Nupiešiu“ iš kultinio įrašo „Braškės“ – džiazas padėjo atverti dar subtilesnes šio jautraus kūrinio prasmes.
Pirmajame „Džiaze tik merginos“ pasirodyme „biplanai“ gerbėjus pradžiugino atlikę ir kelis kūrinius iš kone rečiausiai grupės koncertuose atliekamo albumo „Nuodai P.S. Lyg paskutinį kartą“ repertuaro – „Apsnigtais stogais“, „Nuodai“ ir „Aš be tavęs ne aš“. Po pastarosios dainos, nuo kurios 2008 metais ir prasidėjo „Biplan“ ir Karinos muzikinė draugystė, Karina pasidžiaugė, kad tiek metų besitęsiantis jos ir grupės bendravimas galiausiai atvedė į bendrą muzikinį projektą.
Sušildę klausytojus subtiliai švelniais džiazo ritmais, muzikantai kauniečius išjudino pažėrę kelis žymiausius savo hitus „Kapitonai“, „Kino filmai“, ir „Ketvirtadienis“. Džiazui būdingos improvizacijos pojūtį perpratęs Maksas Melmanas nustebino „Ketvirtadienio“ priedainio metu sudainavęs eilutes ir iš savo mėgstamos grupės „Radiohead“ dainos: „Don't leave me high, don't leave me dry“.
Pirmąją vakaro koncerto dalį grupė baigė dar viena staigmena. Nostalgišką „Biplan“ kūrinį „Vakar“ beveik solo atliko Karina, šiai dainai apie bėgantį laiką ir neištartus meilės žodžius suteikusį naujų spalvų ir žavią moterišką dimensiją.
Antrajai koncerto Kaune daliai sugrįžę „biplanai“ sugrojo titulinį naujausio albumo kūrinį „Nuo nulio iki mėnulio“ ir džiazinę vienos žymiausių savo dainų „Amore“ versiją.
Maksas pajuokavo, kad „Amore“ džiazo stiliumi skamba jau nebe pirmą kartą – rugpjūtį Lietuvoje viešėjęs portugalų atlikėjas Salvadoras Sobralis su savo džiazo grupe būtent šį lietuvių kūrinį pasirinko sudainuoti savo koncertuose Trakuose ir Palangoje. O su džiazu jau apsipratusi kauniečių publika mėgstamą grupę pradžiugino grupės gerbėjų paruoštais „Biplan“ plakatais.
Turbūt didžiausiu vakaro siurprizu tapo dainos, kurios „Biplan“ niekada nėra groję atlikimas. Netikėtai „Biplan“ sugrojo Karinos Krysko grupės „69 danguje“ kūrinį „Skrisim“. Šią puikiai žinomą dainą dainuoti pradėjo tik Maksas, o žiūrovams jau pažinus kūrinį skambant plojimams scenoje pasirodė ir originali jos atlikėja Karina.
Po kūrinio Maksas pajuokavo, kad nuo šiol Karinai puikiai išmanant „Biplan“ repertuarą, o Maksui gerai dainuojant „69 danguje” dainas, vokalistai gali drąsiai vienas kitą pavaduoti būsimuose koncertų turuose.
Vakarą ir pirmąjį retrospektyvinio 25-ojo gimtadienio turo „Džiaze tik merginos“ koncertą daugelio hitų autoriai „Biplan“ baigė paserviravę dar pluoštą gerbėjams gerai žinomų dainų – „O mes prie jūros“, „Iš taško A“ ir „Šypsenos“. Pastarąją dainą Maksas pristatė kaip geriausiai atspindinčią grupės nuotaiką šį vakarą: „Šiandien yra šypsenų diena!“.
Grupės vokalisto žodžius kaip kvietimą priėmę keli klausytojai išdrįso patys pakilti nuo stalų ir, skambant „Biplan“ dainoms, pakviesti pašokti savo poras. Kaip patvirtino pirmasis džiazinis koncertas, „Biplan“ ritmai puikiai tinka šokiui.
Atrodo, kad flirtą su džiazu tik neseniai pradėję „biplanai“ savo repeticijose iš tiesų neblogai susipažino su šiuo paslaptingu ir nelengvai perprantamu muzikos stiliumi. Džiazo naujokai puikiai nardė įvairiuose šio stiliaus žanruose – dainos „Apsnigtais stogais“ ir „Tavęs visi pasiilgo“ skambėjo svingo ritmu, „Iš taško A“ – lindyhopo, o „Nupiešiu“ ir „Ketvirtadienis“ – džiazbito.
Džiazo bigbendo įspūdį puikai perteikė nauja „Šypsenų“ versija, šįkart duetu skambanti jau ne su Gabriele Martirosian, o Karina. Daug stilių per karjerą išbandę ir įvairią muziką mėgstantys „biplanai“ nepabijojo įnešti ir šiek tiek modernių Pietų Amerikos džiazo ritmų, šio regiono muzika, rumbos ir čia čia čia ritmais nuspalvinę savo hitą „Kino filmai“.
Publikai plojant, bisui į sceną sugrįžę muzikantai atsisveikinimui sugrojo legendinį savo kūrinį „Labas rytas“, nuo kurio 1998-aisiais metais ir prasidėjo iki šiol besitęsiantis didžiulis grupės populiarumas. Netradiciškai kūrinį atliko ne Maksas, o Karina ir tik šiai dainai įpusėjus į sceną su mikrofonu įžengė ir jos autorius, „Labą rytą“ pabaigęs dainuoti duetu.
„Labai ilgai judėjome iki šito taško ir mums labai svarbu, kad jūs esate čia“ – nuoširdžiai padėkojo ir su susirinkusiais klausytojais atsisveikino šventiškai nusiteikęs ir akivaizdžiai laimingas Maksas Melmanas.
Šiais metais „Biplan“ kartu su Karina „Džiaze tik merginos“ koncertuose dar pasirodys Vilniuje spalio 11 dieną ir Palangoje spalio 30 dieną, kur planuojamas šių metų turo uždarymo koncertas. Leidžiant koronaviruso situacijai šalyje ir sveikatos apsaugos reikalavimams, „biplanai“ ir Karina dar vienam pasirodymui į Kauną sugrįš gruodžio 11 dieną.
Manto Daškevičiaus nuotraukos.