Pradžia / Garsas / Sound
 

Interviu su į Vilnių atvykstančiu grupės „AKVARIUM“ dainų autoriumi Anatolijumi (Džordžu) Gunickiu

Visiems, visiems, visiems!!! Grupės „Akvarium“, gerosios poezijos ir dramaturgijos gerbėjams – puikioji naujiena! Liepos 22-ąją daugybės tekstų apie Boriso Grebenščikovo dainas autorius, poetas, vienas iš grupės „AKVARIUM“ įkūrėjų – Anatolij „Džordž“ Gunickij pirmą kartą pasirodys Lietuvoje su vieninteliu kūrybiniu susitikimu, kurio metu bus pristatytos pačios įdomiausios įvairių laikotarpių eilės ir tekstai, skambės muzika, visi norintys gaus atsakymus į juos dominančius klausimus… Susitikimas vyks jaukiame ir vieninteliame Vilniuje muzikiniame – poetiniame salone „Sėlių klubas“ adresu: Vilnius, Sėlių g. 22. Publikuojame Mindaugo Peleckio interviu su Dž. Gunickiu (2016 06 13, http://www.radikaliai.lt/garsas/3459-dzhordzh-gunitskij-o-smysle-pesen-akvariuma-govorit-ne-mogu-i-ne-khochu-dazhe).

Radikaliai.lt
2016 m. Birželio 27 d., 17:16
Skaityta: 88 k.
Interviu su į Vilnių atvykstančiu grupės „AKVARIUM“ dainų autoriumi Anatolijumi (Džordžu) Gunickiu

Anatolij (Džordž) Gunickij – dramaturgas, poetas, prozaikas; nacionalinės roko žurnalistikos patriarchas, muzikinis kritikas, daugybės tekstų apie grupės „Akvarium“ autorius. Gimė 1953 metų rugsėjo 30-ąją Leningrade. Mokėsi Leningrado mokykloje № 421 Maskvos rajone. Toje pačioje mokykloje viena klase žemiau mokėsi ir Borisas Grebenščikovas, ten jie ir susipažino. Šeštoje – aštuntoje klasėse Borisas ir Anatlojius tuo pačiu metu domėjosi pjesių kūrimu.

1972-jų vasarą Boris Grebenščikov ir Anatolij Gunickij sukūrė grupę „Akvarium“, kurioje Anatolij iki 1975-ųjų pradžios grojo mušamaisiais ir kartu su Borisu rašė dainų tekstus. Jis dalyvavo įrašant albumą „Švento Akvariumo pagunda“ ir kituose 70-ųjų studijos  bandymuose, kurie buvo žinomi kaip „Priešistorinis „Akvarium‘o“ periodas“.

Po mokyklos baigimo Gunickij įstojo į patį prestižiškiausią miesto aukštąją medicinos mokyklą – Pirmajį medicinos institutą, kur mokėsi be vienos savaitės keturis metus, po to baigė Leningrado teatro, muzikos ir kinematografijos instituto Teatro meno fakultetą.
Skirtingais savo gyvenimo periodais jis buvo liftininku, Etnografijos muzėjaus darbuotoju, Kultūros rūmų administratoriumi, Konservatorijos Operinio dainavimo studijos scenos darbuotoju, pirmosios sunkųjį roką atliekančios miesto grupės „Forward“ direktoriumi, mokslinio seminaro vadovu Leningrado Saviveiklos meno namuose (jie vėliau tapo Roko klubu), „Realaus meno teatro“ literatūrinės dalies vedėju, „Absurdo teatro“ direktoriumi ir pan.

Žinomas kaip vienas iš dviejų „Akvariumo“ tėvų – įkūrėjų. Būtent pagal Gunickio inicijuotą versiją, manoma, kad grupė susikūrė 1972 metais tarp liepos 6 ir 10 dienos. Grojo „Akvariume“ iki  1975-ųjų. 1973 metais Grebenščikov – Gunickij įrašė jau minėtą albumą „Švento Akvariumo pagunda“. Kiek vėliau buvo įrašytas mini–albumas „Kupranugaris – architektorius“.  
Džordžas– poetinių knygų „Mano devizas – kabliapavidališkumas. Akvariumo eilės“ (2000), „Žodžio krantas“ (2009), „¾  pusės Menulio“ (2012), „Lėktuvai, bet prezidentai“ ir „Niolika metų po“ (2015); dramaturgijos rinkinio „Teigiamo herojaus metamorfozės“ (1996); prozos knygų „Taip prasidėjo AKVARIUMAS“ (2008), „Mirtis Zuikiui!“ (2013) ir „Mano Akvariumas“ (2015); pjesės „Ji kaip visi“ (2014) autorius. Be to 2005-aisiais Čeliabinske buvo išleistas dvitomis: I tomas – „Senojo rokerio užrašai“ (straipsniai apie įvairių laikotarpių muziką, interviu ir t.t.), II tomas – „Privačių reiškinių praktika“ (eilės ir pjesės).

Taigi... Anatolij Avgustovič Gunickij Rusijoje žinomas pseudonimais „Džordž“ arba „Senasis Rokeris“ — dramaturgas, rašytojas, žurnalistas, poetas ir roko grupės „Akvarium“ įkūrėjas kartu su Borisu Grebenščikovu (1972). 1975-aisiais metais jis paliko muzikinę karjerą dėl teatro. Dirbo absurdo stiliuje. Jo pjesės „Iki pačių aukštumų“, „Zuikio mirtis!“ buvo vaidinamos keliuose teatruose, pavyzdžiui, Vasiljevskio Satyros teatre.  2000-aisiais projektas „Terariumas“, kuriame dalyvavo „Akvariumo“ muzikantai, Viačeslav Butusov, Maksim Leonidov, Nastia Poleva ir Aleksandr Vasiljev, išleido albumą „Penkiakampė nuodemė“ su dainomis Gunickio tekstais. Daina „Gibraltar/Labrador“ tapo filmo „Brolis–2“ saundtreku  ir neginčiajamu hitu.

Naujasis „Terariumo“ albumas „3 = 8" išleistas prieš keletą mėnesių. Plokštelėje – 13-a kompozicijų. Dainas muzikanto, poeto, prozininko ir dramaturgo, vieno iš grupės „Akvarium“ įkūrėjo Anatolijaus (Džordžo) Gunickio žodžiais atlieka Boris Grebenščikov, Jurij Ševčiuk, Jevgenij Fiodorov, Leonid Fiodorov, Viačeslav Butusov, Aleksandr Vasiljev, Maksim Leonidov, Anton Batagov ir vienuolių – muzikantų grupė iš anoniminės mistinės Šv. Vinifredos brolijos.

Prieš tai buvęs projekto „Penkiakampė nuodemė“ albumas buvo sukurtas prieš 15-a metų. Tada be „Akvariumo“ muzikantų įrašymo metu dalyvavo Sergej (Čiž) Čigrakov, Nastia Poleva, Viačeslav Butusov ir kiti muzikantai. Borisas Grebenščikovas aiškino, kad „Terarium“ – tai ne grupė, o „Akvariumo“, prie kurio prisijungė kolegos, pseudonimas.

Pasak disko kūrėjų, išleisdami naują albumą, jie galvojo, kad atsitiks kažkas panašaus į antrą „Penkiakampę nuodėmę“. Tačiau atsirado „daugialypė medžiaga, kurioje atsispindi visas šiuolaikinis pasaulis ir netgi, sprendžiant iš visko, kažkas tai, ko dabar dar nesimato".

„Akvariumo“ lyderis Borisas Grebenščikovas pasakojo, kad albumas „3 = 8“ – tai „trijų pasaulių simfonija“. „Šis albumas turi tris puses. Pirmoji vadinasi „Teorema apie paukštį, sudeginusi žemę“. Antroji – „Iš akademiko Druufo manuskriptų“. Trečioji – „Iš neparašyto“. Atitinkamai, yra trys pasauliai – rojus, kasdienis pasaulis ir „negatyvus rojaus atspindys“, – teigė muzikantas.
 
Šis kūrybinis susitikimas – unikalus! Analogų jam dar niekada Lietuvos istorijoje muzikos, teatro ir poezijos gerbėjams niekas nesiūlė!

Bilietai į šį susitikimą neparduodami. Bet mes tikimės, kad Jūs savanoriškai prisidėsite prie Jums priimtinos organizacinių momentų, susijusių su tokio nuostabaus svečio kvietimu, kompensacijos!

Norinčius dalyvauti šiame susitikime (o klubas – salonas „Sėlių klubas” talpina maksimum 45 žmones!) ir pasinerti į poezijos, „Akvariumologijos“ ir pozityvaus absurdo pasaulį, maloniai kviečiame iš anksto užsiregistruoti telefonais: +370 618 01 331; +370 671 765 02.

Mindaugo Peleckio interviu rusų kalba (2016 06 13):

Что вдохновляет вас больше всего?

Больше всего меня вдохновляют литература и поэзия. Если говорить про их взаимоотношение с музыкой, то особенное внимание обращаю на слова, на тексты в песнях. В последние годы в российской роковой музыке тексты стали намного хуже прежнего.

Что вы знаете о Литве?

В Литве я прежде был немало. Очнь люблю эту страну. Прежде бывал не фестивалях «Литуаника» - но это ухе давно было. Больше четверти века тому назад. Но и до этого также, причем не только в Вильнюсе, но и в Паневежисе, в Алитусе. Очень любил приезжать в эту чудесную страну.

О современной литовской музыке имею самое приблизильное представление. Прежде нравилась группа АНТИС. Но вот о современной литовской музыке уже и не имею представления.

Что Вы думаете об отношениях между старым искусством и компьютерной техники? Являются ли они совместимы?

Новые проекты неизбежны. Музыка развивается. Новое не может не появляться. Другое дело, что и неофолк, и амбиент, и электроакустика, и прочее – это теперь уже и не новые тренды, а естественное следствие развития музыкального искусства.

Там где нет звука - там нет и музыки. Софистический ответ на софистический вопрос.

Sound Art?

Sound Art любопытен весьма избранному кругу любителей музыки.

Соотношения форм компьютерного искусства неизбежны. В такой же степени, как соотношения старого и нового в любом виде искусства.

Сам я музыку не сочиняю. Прежде было по минимуму. Идей в области собственноь музыки у меня нет. Я давно являюсь только автором текстов.

Есть люди, которые говорят, что слова Аквариума не имеют смысла, другие говорят, что наоборот. Как это, на самом деле?

На мои стихи Гребенщиков написал более 50-ти примерно песен. Точно даже не помню.  Надо специально уточнять и проверять. Кроме того. Были изданы еще два диска проекта Террариум - «Пятиугольный грех» (2000) и «3=8» (2015).

О смысле песен АКВАРИУМА говорить не могу и не хочу даже. Пусть уж  каждый решает это сам для себя. Если хочет или может. Или  не решает. Дело сугубо частное.

АКВАРИУМ – это часть моей жизни.

Я не работал со многим деятелями искусствов. Другое дело, что в прошлой жизни я немало о них писал в прессе и более двадцаьт лет работал на радио. Но если уж говорить о сотрудничнстве с кем- либо. …То тут доминирует АКВАРИУМ, более пятидесяти моих стихотворения стали текстами аквариумных песен.

В настоящее время я пишу только стихи. Но есть планы и по поводу других литературных жанров. Ведь я писал и пьесы. И прозу.  И эссе. И журналистикой занимался. Много лет. Это пресса и радио. И телевидение.

Все эти тенденции и проекты являются поиском современного выразительного музыкального языка, подобное совершенно неизбежно и необходимо.

Я сам не сочиняю музыку. Я не музыкант. Когда-то давно была несколько песее мною написано но это был совершенно  любительский уровень.

Когда нет звука - начинается время для тишины. Но звуки тишины надо уметь услышать. Это не всем дано.

Спасибо.

Komentarai