Ghettotech/IDM/club rock stilių gurmanai TWNKL įrašė pirmąjį albumą ir dalijasi savo įspūdžiais. TWNKL (pavadinimas kilęs nuo daugiaprasmio anglų kalbos žodžio „twinkle“, reiškiančio žvaigždių mirgėjimą, liepsnelę akyse, akimirką) susikūrė 2008-ųjų vasarą. Ją sudaro InCulto nariai Jurgis Didžiulis, Aurelijus Morlencas ir Sergej Makidon bei M. Leskauskas, grojęs su grupėmis Saulės Kliošas, Magic Mushrooms ir Jurga Šeduikyte. Jei apie TWNKL norime pasakyti vieną žodį, jis yra – GYVASTIS!
Naujieji hipiai
2008 m. gruodį TWNKL išleido pirmąjį singlą „Day will come along“. Netrukus pasirodė ir šios dainos vaizdo klipas su akimirkomis iš pašėlusių jų koncertų.
2009 m. pradžioje TWNKL surengė turą po Lietuvą „Taste TWNKL“ bei pristatė debiutinio albumo ištraukas, kurių buvo galima paragauti jų internetinėje svetainėje www.twnkl.lt. Svetainė tapo minibendruomene, nemaža jos dalis susirinko į pirmojo albumo įrašinėjimą 2009 m. birželio 20-ąją „Opus 3“ studijoje.
Energija trykštantys muzikantai teigia visada svajoję apie panašų projektą, todėl dabar atiduoda visas jėgas, kad nuoširdžiai pasidalintų savo nuotaika su visais.
Beje, ghettotech – greitos (145–170 bmp), nenupoliruotos, grubios elektroninės šokių muzikos kryptis, apie 1994 m. kilusi iš JAV miesto Detroito, apjungianti Čikagos ghetto house su electro, hip hop, techno bei Miami bass. Paprastai ghettotech dainos – pornografinio turinio (TWNKL dainose kol kas nepavyko to įžvelgti). Žymiausių ghettotech atlikėjai – DJ Godfather (Brian Jeffries) iš Detroito, DJ Funk (Charles Chambers) iš Čikagos ir DJ Assault (Craig De Sean Adams) iš Detroito, pagarsėjęs sex rap dainomis (pvz., „Ass ‘N’ Titties“).
Dabartinius ghettotech atlikėjus etnomuzikologas Wayne Marshall vadina global ghettotech, arba visame pasaulyje paplitusia klubinės muzikos mašina, naujaisiais hipiais, kurie konkuruoja su indie rock.
„Paprasčiausiai darom tai, kas mus veža“
Gerbiamas Jurgi, pradėkime nuo džiugaus – birželio 20 d. radijo stoties „Opus 3“ eteryje įrašytas pirmas TWNKL albumas. Kaip suprantu, jis unikalus ir „gyvu“ savo įrašinėjimo pobūdžiu. Kam ir kaip gimė idėja taip įrašinėti albumą? Ar tai pirmasis toks eksperimentas Lietuvoje? Papasakok plačiau.
Visų pirma TWNKL muzika ir aranžuotės skirtos gyvam atlikimui, dėl to ir nusprendėm eiti šiuo keliu. Senais laikais muzikantai visi kartu įrašydavo dainą iš vieno bandymo. Žinau, kad džiazas ir tradicinė muzika taip rašoma, o elektronikoje tai yra pakankamas retas atvejis.
Labai norėjosi išlaikyti gyvą pulsaciją ir trupučiuką žmogiškojo purvo įrašuose, bet tai yra žiauriai sudėtinga. Kai sėdi studijoje, gali viska pataisyti, kvantizuoti, arba perrašyti.
Gal galėtum atskleisti daugiau albumo detalių? Pavadinimą, koncepciją, ar jis bus platinamas kaip CD, ar dar kaip nors kitaip?
Nenorime, kad šis albumas būtų parduodamas kaip pigi prekė „Maximos“ lentynose ar benzo kolonėlėse. Su šia grupe tikslingai siekiame ne didinti savo klausytojų skaičių, o maksimizuoti klausytojų experience. Norime, kad albumo perdavimas būtų ne tiesiog ekonominė transakcija, o reikšmingesnis ritualas, pagal kurį fanui suteikiam teisę naudoti, disponuoti, ir viešinti mūsų kūrybą. Fanų prašysime nuoširdžiai saugoti ir prižiūrėti tai, ką jam asmeniškai perduodam.
Jeigu trumpai, albumus galvojame parduoti tik koncertų metu, iš mūsų rankų tiesiai fanams. O internete raginsim žmones downloadinti iš mūsų svetainės.
Kaip apibūdintum TWNKL stilių?
Man TWNKL yra klubinis rokas. Markas sako, jog tai electro rokas. Kiekvienam grupėje TWNKL yra skirtingas dalykas, bet visi sutinkam, kad tai turėtų būti tiesmukiška, energinga, nesureikšminta muzika šokiams. Nebandom įtikti kažkokiai stilistikai, paprasčiausiai darom tai, kas mus veža.
Koks santykis tarp InCulto ir TWNKL?
InCulto jau 5 arba 6 metus yra pagrindinis mūsų pragyvenimo šaltinis. Turiu pripažinti, kad prieš pora metų ėmėm ir tyčia „nupopsėjom“ – t. y. pradėjome pataikauti ir kurti tam, kad įtiktume kažkokiam neapibrėžtam masės klausytojui. Paskutinį albumą kūrėm tam, kad kiekvienas Lietuvos pilietis rastų sau po 2 dainas, deja, galutinis rezultatas nelabai patiko patiems. Po to pasijutom labai pasimetę ir be jokio kūrybinio naivumo. TWNKL gimė iš to kūrybinio prisvilimo. Buvo naujas formatas, pagal kurį galėjom išsireikšti be InCulto lūkesčių naštos. Galėtum sakyti, kad tai išgelbėjo mus nuo savų klaidų.
Dabar, kai vėl supratome, kodėl InCulto buvo gerai, kodėl ši grupė mums taip patiko, pamažu pradedame naują etapą. Sulig juo manau, kad abi grupės iš esmės nelabai skiriasi ir man vienodai patinka. Abiejose muzika yra kuriama ir atliekama nuoširdžiai. Aš nelabai kreipiu dėmesį į žanrus ir stilistikas, o labiau bandau save realizuoti grupės rėmuose. Mano šaukimas yra rašyti dainas ir jas atlikti. TWNKL duoda man galimybę tai daryti viename tūse su sintezais ir piktais bytais, o kitame tūse InCulto – su pučiamaisiais, seksualiniu šmaikštumu ir pan.
Kokią muziką pastaruoju metu klausai, kas Tavo mėgstamiausieji šios ar praeitos savaitės playliste?
Klausau cumbia (kolumbietiškas muzikos stilius, kurio šaknys Gvinėjoje) ir salsa. Prisipirkau kompaktų Kolumbijoje prieš pora mėnesių ir dar nespėjau visų pasiklausyti. Pastaruoju metu neturėjau laiko klausytis nieko naujo. Tai yra labai labai blogai. Kažkaip bandau suvirškinti paskutinius Phoenix ir Royksopp albumus.
Labai norėčiau naujausią Sonic Youth albumą išgirsti. Bet noise rock reikia klausyti tik iš kompakto. Už*isa, kai nesupranti, ar „tipo gražus triukšmas“ eina iš kubo obertonų, ar tai tiesiog šūdina mp3ioškė. Aš vis bandau visiems įpiršti Republic of Loose – jau antrus metus iš eilės tai mano mėgstamiausia grupė.
TWNKL įsiliejimas į Lietuvos muzikos sceną buvo tikras šokas įprastoms grupėms. Ar to ir siekėte? Ar esate eksperimentatorius?
Man muzika patinka, kai yra pateikiama 110 proc. pajėgumu. Žiauriai erzina, kai dainininkai taupo balsus, kai muzikantai tingi ant scenos, kai matosi, kad jiems nerūpi muzika, arba kai įvaizdis yra svarbesnis už nuoširdų emocinį turinį. Nemėgstu chaltūros. Išaugau dievindamas muziką, kuri man buvo brangi: dėl to jaučiu didžiulį įsipareigojimą klausytojui. Nesu preciziškas ar pedantiškas, bet žiauriai išgyvenu, kai atlikimas yra emociškai kažkoks ne toks.
Su TWNKL nebijojome atsiskleisti save keistose ir nepalankiose erdvėse, kuriose muzikos elitas jau buvo pripratęs chaltūrinti. Tuo metu daug kas iš jų priėjo ir pareiškė respectą ne tiek dėl pačios muzikos, o dėl tiesmukiško atlikimo. Gal ir būtų arogantiška teigti, kad iškėlėm tam tikrą kartelę, bet tikrai manau, jog netiesiogiai raginom kitoms grupėms biškį labiau pasistengti.
Vienaip ar kitaip, tai nebuvo mūsų tikslas. Tiesiog grojom taip, kaip patiems reikėjo. Gal tai tiesiog naujos grupės natūra?
Ar antrojoje Tavo Tėvynėje – Kolumbijoje – InCulto muzika žinoma? Ar toks stilius, kokį ji groja ten populiarus?
Kol kas InCulto ten nėra žinoma grupė. Turiu pripažinti, kad InCulto muzikiniai įrašai neatskleidžia tikros mūsų esmės. Dėl to iki šiol nesistengiau prominti InCulto ten. Jau pagaliau jaučiu, kad pasiekėm tam tikrą brandą įrašų srityje ir šiais metais jau po biškį pradėsime tai daryti. Kitų metų pradžioje žadam važiuoti į Kolumbiją „ieškoti savo sėkmės“.
InCulto nėra Lotynų Amerikos muzika, tai yra panašu į world/punk (pvz. Manu Chao, Gogol Bordello ir pan.). Tas žanras yra ganėtinai populiarus, o pastaruoju metu mūsų kūryba labai stipri. Dėl to norėčiau tikėtis, kad mums gali neblogai pasisekti.
Ar galima TWNKL pavadinti ne tik muzikine grupe, bet ir tam tikra virtualia (ar tikra?) bendruomene, savotišku nauju FLUXUS?
Manau, kad tai yra pernelyg ambicingas teiginys. Mes atliekam pačią muziką, bet nediktuojam, kaip žmonės ją priims. Apie tai net negalvojam. Kita vertus, meno atžvilgiu TWNKL yra labai lakoniška grupė. Neturim nei stilisto, nei stiliaus, netikim mada, nenaudojam brangių naujoviškų instaliacijų, ir nesistengiam „laužti“ meno iš savo performansų. Tiesiog bandome stimuliuoti save ir kitus. Tai yra nobullshit / hassle free music. Vienintelis dalykas, kas sieja FLUXUS su TWNKL, yra polinkis į DIY („Do It Yourself“).