Ką vertinate labiausiai?
Dabartinę civilizacijos epochą galime priskirti - vaizdo kultūrai. Sparčiai plečiantis medijų technologijoms atsirado nemažai priemonių, kurios leidžia efektyviai sujungti vaizdo ir garso sritis į organišką visumą - produktą, todėl natūralu jog dabartinėje civilizacijoje garsavaizdžio terminas įgavo suprantamą reikšmę ir tapo nauju hibridiniu kūrybos metodu. Taigi, garsiniai bei vaizdiniai menai, tiek grynosios jų šakos, tiek visų rūšių junginiai, formalia ir technine prasme išgyvena aukščiausią visų laikų pakilimą. Deja, tuo pačių metu pastebima vis labiau menus apimanti egzistencinė bei identiteto krizė - sąvokos tiek išplėstos ir taip persipynusios, jog kone vienintelis likęs vertinimo kriterijus yra kaina. Ko gero, labiausiai vertiname tai, kas nemokama, daroma ne už pinigus, t.y., neįkainojama.
Kas esate? Ką simbolizuoja pavadinimas?
Brain - smegenys: mąstymas, racionalumas, erdvė. Monk - vienuolis: emocinė laikysena, iracionalumas, improvizacija. Kontrastinga dviejų žodžių samplaika sukuria BrainMonk junginio monolitą.
BrainMonk - tai Andrius Žemaitis + Marius Paulikas. Projekto gimimu galima laikyti 2010 Liepos 23-24 d., kuomet surengėme pirmąją audio improvizacijos sesiją apleistame ūkio komplekse.
Kas yra muzika?
Ar tai struktūriška linijinė, melodinga, kanonizuota garso kompozicija? Ar muzika galime pavadinti chaotišku medžio lapų šlamesiu su šalia pravažiuojančiu mašinos variklio garsu? Jeigu į abu klausimus atsakysime teigiamai, tuomet su muzika susipažinome dar būdami mamos pilve.
M: anksčiau, kai dar rasdavau tam laiko, kūriau kompiuterinę muziką pseudonimu spectral. Viliuosi šią kryptį dar atgaivinti ateityje. Tačiau BrainMonk projektas - visiška antitezė mano ankstesniems muzikiniams polinkiams.
A: nesu muzikantas, niekad tokiu nebuvau ir nebūsiu, todėl sąvoka "muzikinė-grupė" man yra visiškai netinkama. BrainMonk projektą priskirčiau natūraliai asmeninės egzistencijos refleksijai.
Turite sukaupę nemenką diskografiją, tačiau ji skiriasi nuo įprastų. Kuo?
Mūsų diskografija susideda iš vienetinių improvizacijos vyksmo įrašų. Turint omenyje spontanišką ir neprognozuojamą BrainMonk muzikos pobūdį, mūsų albumus labiau derėtų vadinti dokumentais - tai ne iš anksto suplanuota, surepetuota ir skrūpulingai realizuota kūryba, bet retrospektyvinis žvilgsnis į tam tikro praėjusio erdvėlaikio taško akustinį turinį. BrainMonk įrašo procesas susideda iš trijų etapų: A. Lokacijos paieška; B. Koncentruota vienos ar keleto dienų improvizacinė sesija išsirinktoje lokacijoje. Improvizacija dokumentuojama garsiniais bei vaizdiniais formatais; C. Įrašų redagavimas, rūšiavimas, albumų publikavimas. Iki šiol turėjome 8 muzikines sesijas, iš kurių sukomponavome 12 atskirų albumų bei vieną singlą:
2010 Birželio 23/24/25: "concrete moss"
2012 Sausio 26: "Fabrik" ir "Room 315"
2012 Rugpjūčio 16: "Calm Before the Storm"
2012 Rugpjūčio 18: "Howling Wolf"
2013 Liepos 13: "Birds & Insects"
2014 Liepos 5: "The Father of Stanley Russel"
2014 Gruodžio 26/27: dvigubas albumas "Blood & Smoke"
2015 Liepos 7: "COBALT", "BISMUTH", "SCANDIUM" ir "VASELINE"
Visi BrainMonk albumai laisvai prieinami ir klausomi adresu https://brainmonk.bandcamp.com .
Niekada nekoncertuosite?
Nesame dalyvavę nei viename žymiame koncerte ar festivalyje. Abejojame, ar toks dalykas apskritai reikalingas, nes tai nėra mūsų tikslas.
Ką dabar kuriate?
Šiuo metu kuriame trumpametražį improvizacinį filmą. Vaizdinę medžiagą užfiksavome per vieną dieną, įvairiose lokacijose tarp Vilniaus ir Aukštadvario. Filmas kuriamas tuo pačiu principu, kaip ir mūsų audio produkcija - intuityvistiniu vaizdo ir judesio fiksavimu be jokio išankstinio siužeto. Keliaujant iš vienos lokacijos į kitą, stebint aplinką spontaniškai gimsta motyvai, veikėjai ir metaforos, kuriuos į siužetinę liniją sujungiame redaguodami įrašą post-factum. Kol kas turime juodraštinį filmo variantą, kurį finalizuoti tikimės iki šių metų pabaigos.
Taip pat jau kuris laikas planuojame surengti oficialią BrainMonk ekspoziciją.
BrainMonk projektą galima apibūdinti kaip bendravimo formą. Prioritetas šiuo atžvilgiu yra procesas, kurio metu vykstantis dialogas užfiksuojamas tam tikroje laikmenoje. Pagrindinės įtakos BrainMonk, kaip kolektyvui - erdvė ir atsitiktinumas. Improvizacinės erdvės akustika, geometrija, šviesa, kvapas, temperatūra sąlygoja unikalų psicho-somatinį eterį. Be abejo, didelę svarbą turi ir techninių priemonių pasirinkimas - kuo daugiau instrumentų / garso objektų, tuo daugiau skirtingų sąskambių galime išgauti. Šie bei kiti faktoriai tiesiogiai stimuliuoja ir formuoja improvizacijos vyksmą, todėl kiekvieno įrašo metu stengiamės veikti be jokio išankstinio nusistatymo ar lūkesčių. Tokia intuityvistinė nuostata leidžia garsiniam veiksmui atsiskleisti savaime, o neišvengiamai kylantys atsitiktinumai bei klaidos dažnai ne pertraukia veiksmą, o tiesiog pasuka kompozicijos tėkmę nauja kryptimi. Taip tampame daugiau ne menininkais ar kompozitoriais, bet akimirkos mediumais.
Kas padarė didžiausią įtaką?
Muzikines, vaizdines ir literatūrines įtakas galėtume vardinti ilgai ir nuobodžiai, ir tai būtų beprasmiška, nes BrainMonk kūrybos kontekste nesistengiame nieko emuliuoti ar interpretuoti. Išorines inspiracijas dažniausiai panaudojame tik kūrinių pavadinimuose, kuriuos priskiriame laisvos asociacijos principu. Paskutinėje albumų trijulėje visus kūrinius dedikavome įvairioms muzikos, kultūros ir mokslo asmenybėms.
Kiekviena improvizacija yra unikalus reiškinys, kurios metu nutinka begalės įvairių nutikimų. Susidariusius nesklandumus arba situacijas stengiamės paversti motyvacija bei įkvėpimo šaltinių. "Blood&Smoke" improvizacijos metu buvome sename vienkiemyje, bandėme užkurti name esantį židinį. Užkūrėme, tačiau židinys dėl neišvalyto kamino į interjerą leido nemažai dūmų. Nusprendėme dūmus išnaudoti kaip vaizdinę medžiagą, kuri tapo nauja albumo koncepcija.
Esate menininkai?
BrainMonk galime priskirti absoliučiai viskam arba visiškai niekam. Nesistengiame pataikauti jokiai stilistinei išraiškai, nuotaikai ar autoritetui. Verčiau bandome išlaikyti harmonija tarp stilių įvairovės. Sąmoningai atsveriame nuotaikas priešingomis arba atvirkščiai. "Muzikantas" laikantis save "muzikantu", "bardu" arba "keistuoliu" blokuoja save patį, kitaip tariant materializuojasi. BrainMonk stengiasi pabėgti nuo save vejančio šėšėlio. Nuolatinė dinamika bei nepastovumas, keičiantis prieš tai buvusius parametrus.
Apskritai nėra tokio dalyko kaip menininkas. O pašaukimas savo ruožtu tėra žmogaus susikurta iliuzija, naudojama kaip (nepagrįstas) pamatas savo veiksmų pateisinimui.
Ačiū.
Nuorodos:
https://brainmonk.bandcamp.com
https://www.facebook.com/brainmonk.inc