Nuorodos:
https://www.facebook.com/pages/Prior-Musica/148175720906?fref=ts
http://www.discogs.com/label/361715-Prior-Musica
Recenzijos ir kiti radikaliai.lt tekstai, susiję su „Prior Musica“:
http://www.radikaliai.lt/radikaliai/2519-revoliucija-lietuvos-muzikoje-ba-video
Pirmoji kova-recenzija. Markas Palubenka vs. Benas Aleksandravičius
„Prior Musica“ ką tik išleido du itin daug žadančius albumus: grupės „ba.“, kuri iš esmės yra B. Aleksandravičius ir keli jam padedantys žmonės (Jonas Butvydas, „Happyendless“, Vitalij „Vaiper“ Puzyriov, Jurgis Masilionis, viršelis – Vlad Stebenev, Eglė Šliževičiūtė) „Rasti / Pasiklysti“, ir M. Palubenkos, kuriam padeda „Happy Street Records“ ir Mantas Tamulionis bei Jonas Mitašiūnas, o menu ir dizainu užsiima Antonas Deduchovas, „Puzzleman“.
Abu albumus pavadinčiau labai stipriais, galingais, kirtusiais taip, kad maža nepasirodė. Apie „ba.“ savo nuomonę jau išsakiau: tai iš tiesų dar viena muzikos revoliucija Lietuvoje. Galiu pridurti, kad patrauklus dizainas, tekstų ir vaizdų kupina raudona / juoda tvinpyksiška knygutė sukelia milžiniškos estezės pojūtį.
„ba.“ albume dvylika dainų, kurias jau daug kartų sukau ratu ir atsitiktine tvarka. Kažkoks estas ar suomis, pasak spaudos, sulygino „ba.“ su „Helmet“. Didelių panašumų neradau, nebent tai, kad „Helmet“ irgi grojo gitara.
„ba.“ dainų tekstuose (jų, kaip ir muzikos autorius, yra Benas) dažnas esimo, būties motyvas: „Aš pats esi“, „Juodaesi“, judėjimo motyvas: „Naktį judu“, „Rasti / Pasiklysti“, „Juda kojos / Jauti“. Tekstai atrodo gimę iš poetinės ekstazės, meditacijos, genialumo, tikri, nesumeluoti, nepavogti ir už tai darsyk virtualiai „ba.“ spaudžiu dešinę.
Nelaukiu kol supras
Kentėsiu kol būsiu
Netrokštu
(„Kodėl tu toks aš“, daina Nr. 5)
Bravo, 10/10, ir nebandykit išleisti prastesnio albumo.
Apie Marką jau esu rašęs prieš trejus metus: http://www.radikaliai.lt/radikaliai/772-radikaliai-paprastas-bendravimas-su-marku-palubenka.
Naujasis albumas „Puzzleman“ kiek kitoks nei ankstesni M. Palubenkos įrašai. 9 dainos, jokios lietuvių kalbos (vėl) ir subtilus laviravimas tarp žanrų. Jazzy electronica, užuominos į funky side of Prince, puikus falcetas, elektrinėms gitaroms – ne (į „Helmet“ tikrai nepanašu), galimai politika („A woman of stone“), akustinei gitarai – taip („Hidden in atom“), šokčiojantis iš smagumo kaip kamuoliukas Markas, dainuojantis penktame kūrinyje (jei mokėčiau, šokčiau), elektroniniai siaubai kompozicijoje „Morze“, permatomas vualis dainoje „Physical Pleasure“, vėl Prince aštuntojoje „Greens“, o finalui – „Jose the doorman“, visiškas atsipalaidavimas pabėgus nuo visų į Karibus.
Bravo, 10/10, ir nebandykit išleisti prastesnio albumo.
Tai kas laimėjo? Raw or subtle? Grubus ar subtilus? Abu kūrėjai savo stilistikoje unikalūs, o aš didžiuojuosi, kad Lietuva turtinga šalis. Muzikos badas negresia.