Pradžia / Garsas / Sound
 

Grupės Naevus lyderis Lloyd James: „Nemanau, kad menininko darbas yra pamokslauti“

Eksperimentinio roko grupė Naevus iš Londono – viena tų, kurios skambesį sunku užmiršti. Jis – unikalus, tačiau jei jau lyginsime su kažkuo pažįstamu, balansuoja kažkur tarp Swans, Wire ir industrial bei neofolko stilistikos grupių. Grupės lyderis Lloyd James sutiko duoti išskirtinį interviu kultūros žurnalui Radikaliai!

Mindaugas Peleckis
2013 m. Kovo 21 d., 23:04
Skaityta: 119 k.
Naevus - The Mill
Naevus - Frozen!
Naevus - Go Grow
Naevus - Mother, I'm Texture

Šiek tiek biografijos

Bet prieš pereidami prieš pokalbio, pristatykime grupę.

Naevus internetiniai „namai“ - https://www.facebook.com/pages/Naevus/22994751603. Čia rasite ir artimiausio turo datas.

Naevus susikūrė 1998 metais Londone. Ją įkūrė Lloyd James (vokalas, akustinė gitara), Joanne Owen (bosinė gitara, akordeonas), Hunter Barr ir Arthur Shaw. Prie grupės buvo prisijungęs ir John Murphy (būgnai), viešėjęs Lietuvoje su Death In June, bei Greg Ferrari (elektrinė gitara).

Naevus yra bendradarbiavę su muzikantais iš Current 93, Sieben, Urge Within, Spiritual Front, derindami sodrų post-punk, progresyviojo roko ir neofolko skambesį.

Septintasis ilgagrojis Naevus CD „The Division of Labour“ buvo išleistas 2012-ųjų gegužę. Be jo, grupė išleido ilgagrojus „Truffles of Love“ (1999), „Soil“ (2001), „Behaviour“ (2002), „Perfection is a Process“ (2004), „Silent Life“ (2007), „Relatively Close to the Sea“ (2008), taip pat EP‘us (minialbumus) „Sail Away“ (2003), „The Body Speaks“ (2004), „Go Grow“ (2008), „Days that Go“ (2010), bendrus albumus su Womb and Leisure Hive, KnifeLadder, Spiritual Front, Rose McDowall and SonVer.

Naevus taip pat žinomi ir vadinamaisiais šalutiniais projektais Retarder, Lark Blames, Man Eat Man Eat Man.

Interviu su Lloyd James

Koks buvo Jūsų pirmasis išgirstas įrašas?

Tiesą sakant, nesu visiškai tikras. Pirmoji daina, kurią pamenu, buvo The Monkees „Daydream Believer“ (1966). Pirmasis albumas, kurį nusipirkau – Queen „The Works“ (1984).

Kada pradėjote kurti muziką? Kaip tai nutiko? Kas Jus įkvėpė? Ar iki šiol turite šiuos įrašus?

Būdamas vaikas, mokiausi groti įvairiais muzikos instrumentais (smuiku, pianinu, trombonu), tačiau labiausiai norėjau išmokti groti būgnais. Mano dėdė buvo džiazo būgnininkas, jis pamokė mane groti, tad grojau vaikų maršo grupėje, kuri man visiškai nepatiko.

Ankstyvoje paauglystėje su mokyklos draugais nusprendėme kurti grupę, tad pasiskolinau iš kito dėdės būgnų komplektą. Repetuodavome mokyklos muzikos kabinete per pietus ir vienas pas kitą namuose savaitgaliais. Iš to laiko dar yra išlikę įrašų. Mano būgnijimui didžiausią įtaką padarė The Cure albumas „Pornography“ (1982).

Kaip pavadintumėte Naevus muzikinį stilių?

Niekaip. Per daugelį metų mes buvome vadinami įvairiai, tačiau nė vienas apibūdinimas man neatrodo visiškai teisus. Atvirai kalbant, nė nežinau, kaip jį vadinti.

Ką reiškia grupės Naevus pavadinimas?

Tai – gimimo žymė. Kai buvau vaikas, man nuo rankos pašalino didelę tokią gimimo žymę. Po daugelio metų, kai galvojau, kaip pavadinti grupę, sėdėjau daktaro laukiamajame skaitinėdamas savo sveikatos istoriją. Apsistojau ties terminu Naevus, kuris pritapo. Gal ir dėl to, kad kai kurios ankstyvosios dainos buvo susijusios su medicinine tematika.

Papasakokite apie projektus, kuriuose teko dalyvauti. Kuris Jums artimiausias? Kuo skiriasi jų koncepcijos?

Be abejo, artimiausias man – Naevus, nes rašau jam dainų tekstus, o tai yra mano svarbiausia veikla. Taip pat – Retarder, projektas, kuris suteikia man galimybę tyrinėti garsus ir jų struktūras, kurie nelabai susiję su Naevus dainomis. Taip pat esu dueto Lark Blames (su fotografu Marc Blackie) narys bei vienas iš trijų eksperimentinio roko grupės Man Eat Man Eat Man narių.

Kurį savo albumą vertinate labiausiai?

„The Division of Labour“ (2012). Iš visų Naevus albumų jis labiausiai priartėjo to tos intencijos, kurios visą laiką grupė siekė. Nors dainos parašytos įvairiomis aplinkybėmis, jos sudėtos taip, kad albumas turi vientisą struktūrą, kuo esu labai patenkintas.

Londonas, Anglija atrodo tarsi rojus tiems, kurie mėgsta klausyti ir kurti dark ambient, eksperimentinę, neofolk muziką. Kaip manote, kodėl? Ar Londone, Anglijoje, tokia muzika kaip Jūsų, populiari? Ar Londone sunku surinkti pakankamai publikos į panašios muzikos koncertą?

Londonas man neatrodo jokios muzikos rojus. Tai – labai ciniškas miestas. Bet kokia muzika, kuri nukrypsta nuo mados diktato, yra marginalizuojama. Nepaisant to, jame pakankamai daug žmonių, todėl įmanoma surengti nedidelius eksperimentinės muzikos koncertus. Man susidaro jausmas, kad kitose Europos šalyse eksperimentinė muzika puoselėjama kur kas labiau nei Anglijoje.

Ką manote apie Lietuvą ir jos žmones? Kada vėl ketinate apsilankyti mūsų šalyje?

Naevus koncertavo Lietuvoje 2008 metais. Tai buvo vienas puikiausių koncertų, kokį mums teko kada nors sugroti. Publika buvo fantastika, jos požiūris – nuostabus. Buvo labai smagu, tad norėtume ir vėl apsilankyti Lietuvoje.

Kokios muzikinės grupės Jums pačios mėgstamiausios?

Mano mėgstamiausia grupė – Magazine. Taip pat – Wire, Momus, kai kas iš Swans, ankstyvieji Pink Floyd, ankstyvieji The Cure, Roxy Music... Galiu tęsti, tačiau tai būti labai ilgas sąrašas.

Kokia pagrindinė žinia, kurią perduoda Naevus muzika?

Ypatingos žinios, kurią Naevus muzika perduotų, nėra. Tai – daugiau bandymas atkreipti dėmesį į kai kuriuos dalykus. Nemanau, kad menininko darbas yra pamokslauti, dėstyti išvadas, priešingai – išryškinti tai, kas jau egzistuoja.

Tegyvuoja Naevus! Neleiskite mums pamiršti, kas yra Muzika.

Ačiū.

Komentarai