Pradžia / Be problemų
 

Vibruojančios spalvų oazės

Onutė Gaidamavičiūtė
2024 m. Spalio 17 d., 06:55
Skaityta: 29 k.
Jolantos Vitkutės akvarelė AMPLITUDĖ. Dailininkės asmeninio archyvo fotografija
Jolantos Vitkutės akvarelė AMPLITUDĖ. Dailininkės asmeninio archyvo fotografija

Talentinga dailininkė tapytoja ir akvarelistė Jolanta Vitkutė gimė 1962 m. Klaipėdoje. 1985 m. baigė Šiaulių universiteto Dailės fakultetą. Dailininkė užsiimė ir pedagogine veikla – 19892013 m. buvo Vilniaus dailės akademijos, Klaipėdos fakulteto lektorė.

Parodose Jolanta dalyvauja nuo 1981 metų. Yra ir LDS Klaipėdos skyriaus narė, aktyviai dalyvauja LDS Klaipėdos skyriaus rengiamose parodose bei projektuose. Jolanta Vitkutė yra labai kūrybinga menininkė, aktyviai dalyvaujanti įvairiose, taip pat ir tarptautinėse parodose, pleneruose.

Šiuo metu Jolanta daugiausia dirba pasitelkdama akvarelės ir aliejinės tapybos technikas ir jas virtuoziškai išnaudoja.  

2017 m. Jolanta dalyvavo Baltijos šalių akvarelistų parodoje Suomijoje. 2015 m. Jolanta dalyvavo pasaulinėje akvarelės trienalėje Korėjoje (The World Watercolour Triennale).

Daugiau dėmesio šiame straipsnyje skirsiu parodoms, kurias Jolanta Vitkutė surengė arba dalyvavo šiais metais.

2024 m. birželio mėnesį Jolanta Vitkutė surengė personalinę parodą Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje Baltojoje galerijoje, paroda buvo pavadinta Uostamiesčio ažūras ir veikė visą vasarą iki rugsėjo. Parodą autorė dedikavo Klaipėdos miestui. Ekspozicijoje dominavo urbanistiniai peizaža, uosto motyvai, marios. Šioje Jolantos parodoje akvarelės balansavo tarp figūrinių ir abstrakčių motyvų, išsiskyrė ypatingu dėmesio gelsviems, rusviems tonams. Žvelgiant į parodos visumą, susidarė įspūdis, kad visi Jolantos paveikslai – akvarelės tarsi žėri auksu. Tai suteikia ir tam tikra sakralumo aura. Parodoje eksponuoti ir Jolantos eilėraščiai, kuriuos ji išrašė akvarelės technika. Tai dar labiau sustiprina parodos improvizacinį žaidybinį pobūdį, net asociacijas su muzikos kūriniais.

Jolanta Vitkutė šiais metais dalyvavo ir 10-ojoje tarptautinėje akvarelės bienalėje „Baltijos tiltai. Baltic Bridges“. Šios bienalės dalyvių paroda prieš 6 dienas atidaryta Panevėžio miesto dailės galerijoje ir veiks iki lapkričio 3 dienos. Šioje bienalėje Jolanta eksponuoja labai kūrybiškai ir virtuoziškai atliktą 10-ies metrų akvarelę Amplitudė, kuri eksponuojama kaip apskritimas. Ši akvarelės buvo eksponuota ir personalinėje Jolantos Vitkutės parodoje Uostamiesčio ažūras. Džiugu, kad menininkė atvira eksperimentams ir nuolatiniam tobulėjimui.

Taip pat dera paminėti, kad 2018 m. Jolanta inicijavo projektą Vandens kelias – 18. Ir ji nuo 2018 m. yra šio plenero kuratorė bei dalyvė. Tai – tradicinis kasmetinis Klaipėdoje Tarptautinis akvarelistų pleneras, kurį organizuodavo, dar gyva būdama, akvarelistė Renatė Lūšis. Dabar ši tradicija išlieka šviesam dailininkės prisiminimui.

2024 m. spalio 7–12 d. Jolanta Vitkutė dalyvavo kasmetiniame Renatės Lūšis akvarelistų plenere. Svarbu paminėti, kad Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešoji biblioteka organizuoja tarptautinį Renatės Lūšis vardo vandens medijų plenerą, kurio tema šiais metais – „Laudacija Kantui: vaizduotė ir realybė“.

Beje, šis pleneras yra labai svarbi, bibliotekos pirmą kartą organizuojamo festivalio „Kanto dienos Klaipėdoje“ dalis. Plenere be Jolantos Vitkutės dalyvavo beveik trys dešimtys dailininkų iš Lietuvos, Danijos ir Švedijos. Tai yra 48-asis akvarelės pleneras, kurį nuo 1976 m. kuravo ir jam vadovavo talentinga šviesios atminties dailininkė, pedagogė Renatė Lūšis. Jos entuziazmo dėka, 1974 m. įvyko pirmasis akvarelės pleneras, kuriame dalyvavo tik Klaipėdos menininkai, ilgainiui tapo respublikiniu, o vėliau tarpautiniu. Svarbus šio plenero aspektas – vanduo. Šiais metais plenero organizatoriai nutarė praplėsti plenero ribas, pavadindami kūrybinę stovyklą Vandens medijų pleneru. Tokia plenero forma yra universalesnė, o kūrybinėje stovykloje savo jėgas išbangė dailininkai, kuriantys ne tik akvarele, bet tapantys akrilu ar savo kūryboje taikantys įvairias kitas liejimo technikas. Dažo pagrindas turėtų būti vanduo.

Šie – 2024 m. – ir Imanuelio Kanto metai. Kaip buvo minėta, Vandens medijų plenero tema „Laudacija Kantui: vaizduotė ir realybė“, todėl menininkams pagrindiniu akcentu tapo filosofas Imanelis Kandas, kurio 300-ąsias gimimo metines šiais metais ir minime.

Vaizdinėmis metaforomis plenero dalyviai interpretavo filosofo mintis, gyvenimo faktus, jo laikmečio kultūrinį, istorinį ir socialinį lauką. Tai jie darė trijose skirtingose erdvėse: I. Kanto viešosios bibliotekos Meno skyriuje (J. Janonio g. 9), Girulių padalinyje (Šlaito g. 6A) ir šiais metais, pirmą kartą į savo erdves kūrėjus įsileido akcinė bendrovė „Klaipėdos energija“ (Danės g. 8 ). Sujungus festivalį „Kanto dienos Klaipėdoje“ su vandens medijų pleneru „Laudacija Kantui: vaizduotė ir realybė“ įvairesnė ir prasmingesnė tapo plenero programa. I. Kanto festivalio uždarymas

48 -o R.Lūšies akvarelistų plenero finalinė paroda eksponuojama Klaipėdoje, Turgaus g. 16.

Šioje parodoje eksponuojama ir Jolantos Vitkutės akvarelė, savitai interpretuojanti I. Kanto jubiliejų – ažūriškai akvarele nulieta lėkštė, indai, išsiskiriantys gaiviomis ir kiek kontrastingomis spalvomis – raudona, melsva – savotiškai simbolizuojantys istorinio laiko tėkmę.

Norisi palinkėti Jolantai Vitkutei neblėstančios kūrybinės energijos, improvizacijų, naujų spalvų ir parodų.

Komentarai