Pradžia / Radikaliai
 

Išskirtiniai interviu su legendiniais muzikantais. Nr. 9. GLASSHOUS

Jaunas trijų muzikantų electronica / dance / jazz / pop kolektyvas GLASSHOUS (Vilnius / Londonas) ruošia debiutinį albumą ir atsako į klausimus. Neabejoju, kad taps legendomis - labai jau neprastai groja.

Mindaugas Peleckis
2014 m. Rugsėjo 29 d., 23:46
Skaityta: 531 k.
Glasshous - Ingenue

Nuorodos

https://soundcloud.com/glasshous

https://www.facebook.com/glasshousband (nuo 2013 06 26)

http://instagram.com/glasshous

Ką manote apie garso meną/eksperimentinę muziką/garsavaizdžio meną (pvz., derinant su ir teatru) pasaulyje ir Lietuvoje? Ką labiausiai vertinate?

Garsas yra be galo reikšmingas reiškinys mūsų pasaulyje, jis turi tiek griaunamąją galią, tiek atpalaiduojančią. Be eksperimentų negimtų daug kokybiškos, originalios bei svarbios mūsų gyvenimui muzikos. Novatoriškos idėjos yra visa ko variklis, galima sakyti spyris žmonėms žiūrėti į dalykus kūrybiškiau, ne taip steoreotipiškai.

Renginiai, sujungiantys kelias meno šakas, kurios tarpusavyje sužaidžia be galo skoningai (panašiai kaip tarpdisciplininiame projekte „Įstabusis ir graudusis Planas B“) yra sveikintinas reiškinys. Linkime, kad Lietuvoje tokių projektų būtų kuo daugiau.

Vardas, pavardė, gimimo metai, vieta.

Magda: Vardas bei pavardė, kurį perskaitysite pase: Marija Magdalena Šimkevič, o sceninis vardas Muza Magda. Gimimo metai – 1993.11.11. Vieta – Vilnius, Lietuva.

Edgaras: Edgar Koldaras (Eddy). Gimimo metai – 1991. Vieta – Vilnius, Lietuva.

Artiomas: Artiomas Penkevičius (Artee). Gimimo data – 1992.09.24. Vieta – Vilnius, Lietuva.

Susipažinimo su muzika aplinkybės.

Magda: Tiksliai atsakyti, kada susipažinau, pasakyti negaliu. Vaikystėje. Žinoma, vaikystėje. Prisimenu raudoną, mažą magelį, iš kurio kolonėlių skambėjo Enigma, Rammstein. Turiu įspūdingą sesę..:)

Edgaras: Su muzika susipažinau būdamas labai jaunas. Ketvirtojo gimtadienio proga tėvai man padovanojo pianiną (Smolenską). Tiesa, tuomet dar net nenutuokiau, kad tai – mano instrumentas ir su nuostaba žiūrėdavau kaip tėtis groja jazz‘o standartus, improvizuoja. Šešerių mane nuvedė į muzikos mokyklą, susipažinau su daug bendraamžių, kurie siūlė paklausyti tą, aną... Taip pamažu ir pradėjo formuotis mano muzikinis skonis.

Artiomas: Pirmoji pažintis su muzika – muzikos mokykloje, 2-oje klasėje. Metų nelabai pamenu.. Gal 2000-ieji. Pirmas susipažinimas su natom... Šiaip žiauriai nenorėjau mokytis muzikos mokykloje ir tik vėliau supratau, kad gavau visai pravarčių žinių.

Pirmosios grupės, kuriose teko groti/jas sukurti. Pirmi sukurti kūriniai.

Magda: Pirmoji grupė hmm, gal 2011 metais su Edgaru mažiems renginukams kažką ruošėm, pasivadinom berods Black and Yellow, grojom koverius. Kažin, ar galime vadinti tai grupe.

2013 metais buvo „Tomų Mūza“, gitaristai Tomas Kazlauskas ir Tomas Butrimavičius bei aš. Grojome koverius mažuose renginiuose.

Edgaras: Per visą savo muzikinę karjerą man teko groti su daugeliu skirtingų muzikantų, bet manau, kad verta paminėti dvi grupes, su kuriomis teko dirbti ilgiau nei su likusiomis. Viena jų – Auburn (dabar Arcanes). Tai post / experimental rock grupė, kurią įkūriau dar būdamas moksleiviu. Tais metais, kai įkūriau grupę, instrumentinė muzika buvo kur kas labiau vertinama už populiariąją elektroniką, dabar patinkančią klausytojų masėms, atsirado daug indietronikos grupių, tokių kaip Delphic, Phoenix ir kt., kurios modernius elektronikos garsus pradėjo integruoti į rock‘o muziką ir tai atrodė „šviežia“ ir naujoviška.

Labai knietėjo išbandyti save „rock‘erio“ amplua, todėl sukūriau Arcanes, suradau nuostabius muzikantus, kurie labai pakeitė mano požiūrį į muziką, padėjo praplėsti savo muzikinį požiūrį ir tapo nuostabiais draugais.

Labai gaila, tačiau seni kūriniai neišliko, nors normalių įrašų niekada ir neturėjom, bet artimiausiu metu išleisim keletą dainų.

Days of Eclipseindustrial rock muzikinis projektas, kuriame teko dirbti nuo pat jo pamatų. Aleksas (grupės įkūrėjas) įgyvendino savo projektą maždaug tuo pat metu, kai aš pradėjau muzikuoti su Arcanes ir pakvietė mane prisijungti groti sintezatoriumi jo grupėje.

Paraleliai grojant vienoje ir kitoje grupėje, manyje vystėsi labai skirtingi muzikiniai skoniai ir tolerancija naujam skambesiui. Su Days of Eclipse sugebėjau praplėsti savo elektroninės muzikos žinias ir suprasti kuo skiriasi „šiltas“ analoginio sintezatoriaus skambesys nuo skaitmeninio. Visus įrašus galima perklausyti Days of Eclipse Youtube kanale.

Artiomas: Pirmoji grupė buvo... Artee. Taip. Kurį laiką aš pats buvau sau ir prodiuseris, ir atlikėjas, ir dainų suvedinėtojas. Visada norėjau labai plačiai aprėpti muzikinio pasaulio spektrą ir būti ne tik atlikėju, bet ir kūrėju, lipdyti man patinkantį skambesį.

Pirmi kūriniai – repo gabalai, kuomet dar repavau rusų kalba. Bet laikui bėgant skonis keitėsi ir tradicinis repas su tradiniciniu instrumentalu tapo nuobodus ir nykus. Pabandžiau kurti melodingesne muziką.

Kokiuose įrašuose dalyvavote?

Magda: Tai visa Glasshous diskografija ir pirmasis mano ir Artees pasibandymas.

•                    Muza ir Artee - White freedom dove (2013)

•                    Glasshous - Just a Man (2013)

•                    Glasshous - Erasing You (2013)

•                    Glasshous - What I Need (2013)

•                    Glasshous (Drake cover)- Hold on (2014)

•                    Glasshous - Ingenue (2014)

Edgaras: Esu dalyvavęs daugelyje įrašų, bet nesu išleidęs albumų. Manau, greitu metu situacija pasitaisys, nes planuojame savo pirmąjį releas‘ą su Glasshous!

Artiomas: 2012 m. žiemą internete išleidau savo pirmą releas‘ą: ArteeI Made a Wish. Tai buvo nedidelis EP, į kurį buvo sudėta begalės darbo ir laiko, kurį nuo pradžių iki galo norėjau padaryti vienas (instrumentalai, vokalas, suvedimas).

Kokiuose žymesniuose, įdomesniuose koncertuose, festivaliuose dalyvavote?

Magda: Hmm, sunku pasakyti, gal įdomiausia buvo dalyvauti, kažkada seniai LNK sezono atidaryme kaip „2 minučių šlovės“ dalyvei? Pamačiau, kas iš tiesų vyksta užkulisiuose tiesioginio eterio metu, buvo įdomu ir nauja.:)

Edgaras: Per šią vasarą su Glasshous teko sugroti 3 koncertus. Vieną Palangoje, „I love Palanga“ terasoje bei du Vilniuje, Menų fabrike LOFTAS, sudalyvauti LRT jaunų grupių konkurse. Šiuo metu ruošiame naują, stiprią programą ir tikimės sugroti daugelyje įvairių renginių ateinančią vasarą!

Prieš atsirandant Glasshous teko groti Marijampolės „Muzika ir Aš“, „Kaunas Jazz“ festivaliuose bei daugelyje skirtingų konkursų.

Ką dabar kuriate?

Magda: Kaip jau minėjau, dainuoju grupėje Glasshous. Kuriame įvairiais stiliais apsivyniojusią muziką. Manau, kad tai rimtas žingsnis į muzikinį pasaulį. Gyvuojame kiek daugiau nei metus. Sukurtas pirmasis kūrinys – Just a Man. Labai šiltas kūrinys.

Edgaras: Šiuo metu groju su Glasshous. Tiesa, darome nedidelę koncertinės veiklos pertrauką, nes dėl mokslų didžiąją laiko dalį praleidžiu Londone. Tačiau stipriai dirbam prie naujų įrašų, įvaizdžio socialiniuose tinkluose, generuojame naujas idėjas bei realizuojame senas, ruošiame vaizdo klipus. Žodžiu, neleidžiam mūsų publikai atsipalaiduoti. Baiginėjame mūsų debiutinį albumą ir tikimės, kad greitai galėsime jį paleisti į viešumą, tačiau dėl mūsų visų perfekcionistiško požiūrio į muziką tai, manau, užims laiko (:D).

Artiomas: Dabar groju su Glasshous. Iš esmės, pradėjus groti Glasshous, labai pasikeitė mano muzikos skonis, kuriamas skambesys, žinoma, liko kažkiek rap/rnb muzikos įtakos, tačiau galiu drąsiai teigti, kad Glasshous man lyg naujas muzikinis etapas tiek patirtimi, tiek darbu su įvairiais žmonėmis.

Be Glasshous užsiimu muzikos prodiuserine veikla, kartais tenka padirbėti su atlikėjais, sukurti naujų gabalų, tačiau nepasakyčiau, kad esu užsisėdėjęs ties kažkokia viena muzikine stilistika. Mėgstu įvairumą, todėl galiu adaptuotis į daugelį kitų muzikos žanrų.

Pagrindinės įtakos - nuo muzikos iki bet ko.

Magda: Muzikos įtakos yra be galo įvairios - nuo džiazo iki senų rusiškų dainų. Man visuomet sunku kažką išskirti.

Didžiausią įtaką man daro emocijos. Kūryboje esu emocijos žmogus, man svarbu žmogui perteikti tai, ką jaučiu, lygiai taip pat man svarbu pajusti kito žmogaus emocijas.

Edgaras: Kalbant apie muzikantus, didžiausią įtaką man daro britų roko grupė Radiohead. Manau, tai būtent ta grupė, kuri suformavo mano dabartinį požiūrį į muziką, į konceptualumą / progresiją, suformavo mano muzikinį skonį. Taip pat didelę muzikinę įtaką daro ir naujai susikūrusios grupės, atlikėjai. Vieni jų – UK garage stilių atkuriantys Disclosure.

Didelę meninę įtaką jaučiu iš Davido Fincherio, Davido Lyncho ir Andrejaus Tarkovskio režisuotų filmų, avangardinių, noir žanro kino juostų.

Iš rašytojų patinka brolių Boriso ir Arkadijaus Strugackių mokslinės fantastikos knygos.

Labai dažnai mėgstu padiskutuoti politinėm temom, dažniausiai apie sovietmetį, totalitarizmą ir net pritaikyti tai dainų žodžiuose.

Pastaruoju metu didžiausią įtaką man daro Boso kultūros atkeliavusios iš Jamaikos į UK. Tai muzikos žanras, sugebėjęs padaryti didžiausią perversmą muzikiniame pasaulyje, kurio įtaką iki šiol nenumaldomai kyla ir evoliucionuoja. Tai yra viena tų muzikinio pasaulio gyslelių, kurią gerai išanalizavus realu pasiekti komercinę sėkmę. Aktualu.

Artiomas: Pagrindiniai atlikėjai, iš kurių semiuosi muzikinių idėjų – Kanye West, Drake, Timbaland, Justin Timberlake, Daft Punk, Ivan Dorn ir pan.

Mėgstamiausi / labiausiai vertinami Lietuvos / užsienio muzikantai / grupės.

Magda: Dievai, niekada nemėgau šio klausimo.

Lietuvos išskirčiau maestro Vytautą Kernagį, Marijoną Mikutavičių, Andrių Mamontovą, G&G sindikatą, Pieno lazerius, Liną Adomaitį, Mario Basanov, Jurgą.

Užsienio – Peggy Lee, Ela Fitzgerald, Amy Winehouse, Zemfira, Beyonce, De Phazz, Moby, Gorilazz, Disclosure, Sigur Rós, Queen, Madonna, Adele, Justin Timberlake.

Edgaras: Ne eilės tvarka – Radiohead, Talk Talk (paskutiniai du grupės albumai: Spirit of Eden, Laughing Stock), Disclosure, Nirvana, Pixies, Nine Inch Nails, Joy Division, Daft Punk, Sigur Rós.

Beveik viskas, kas man skamba naujai ir šviežiai, pvz., Moderat, SBTRKT, Slow Magic, Burial, Bonobo, Four Tet, Snakeships, Warpaint.

Iš lietuviškų muzikantų paminėčiau Mario Basanov (Ten Walls), Leon Somov ir Jazzu duetą, ba., Happyendless, Metal on Metal.

Artiomas: Sunsay, Hundreds, Timati, Dee & Kamy.

Kas esate labiau, kokių nuotaikų inspiruotas – aktorius, muzikantas, „keistuolis“, ...?

Magda: Grupėje esu mylima moteris. Groju su keturiais vyrais, dažnai galiu leisti sau daug moteriškų kaprizų, žinoma, vyrams atsidėkoju moterišku rūpesčiu ir šiluma. Juokais sakome, jog esu grupės diva.

Vienu savo gyvenimo momentu buvau įsitikinusi, jog neturėsiu nieko bendro su muzika, mane buvo labai papiktinusi muzikos mokykla, jos rėmai ir taisyklės, daug stagnacijos ten buvo. Tai man „atmušė“ bet kokį norą sieti savo ateitį su muziką, ypač su Lietuvos muzikos ir teatro akademija. Visad mokytojui sakiau, kad ten mano kojos nebus. Vienas mano draugas tuomet man pasakė: „Kad ir kiek tu bėgsi nuo muzikos, ji tave vis vien pasivys“. Žinot, jau seniai nuo jos nebėgu, ji mane pavijo, o ir jos glėbyje man šilta bei gera. Juokingiausia, kad šiuo metu studijuoju Lietuvos teatro ir muzikos akademijoje (ne dainavimą, o meno vadybą). Likimas visada pastato tave į tau skirtas gyvenimo vėžes.

Edgaras: Keistuolis.

Artiomas: Manau, esu labiau kūrėjas nei atlikėjas.

Ar yra toks dalykas kaip menininko Pašaukimas?

Magda: Pašaukimas - žinoma! Visi jį turime, bet ne kiekvienas pastebėjome. Žinote, manau, jog čia tiktų frazė: „Visi mes esame menininkai, bet tik menininkai tai žino.“

Iš tiesų, ne visai sutinku su Eduardo Mieželaičio perfrazuotas Thomo Alva Edisono žodžiais, „1 proc. talento ir 99 proc. darbo“, manau, jog yra 40% talento, 60% darbo. Be Dievo dovanos, dirbk nedirbęs, kažin ar sužibėsi.

Edgaras: Manau, kad kruopštus darbas yra būtent tai, kas atneša rezultatus. Talentas yra tik viena iš sudedamųjų grandinės dalių. Yra ir kitas faktorius. Sėkmė šiuo atveju – sinonimas kruopščiam darbui, bet dėl to, kad kalbama apie talentą, sutinku su E. Mieželaičio citata.

Artiomas: Visaip tai galima interpretuoti, jei patinka – kuri. O šiaip, esu 100% įsitikinęs, kad ir koks talentingas būtum, be darbo tavo talentas nieko nereiškia.

Komentarai