Pradžia / Radikaliai
 

Gitarinis „drone“ iš Marijampolės „Odd Shrouds“: „Eksperimentinė muzika visados atrodė geriausias variantas siekiant išreikšti tam tikrą idėją ar būseną“

Nūnai populiarūs muzikos stiliai – gitarinis „drone“, postrokas / postmetalas, „sludge“, „lo-fi“ – nėra šių dienų išradimas, tačiau nuo savo ištakų per keliasdešimt metų patobulėjo. Minimalistinio „drone“ ištakos – „Theater of Eternal Music“, supergrupė su La Monte Young, John Cale ir kitais genialiais muzikantais, gimusi 1962–1965 m., taip pat noise rock, tokie muzikantai kaip „Sonic Youth“, Charlemagne Palestine, Wilburn Burchette. Sunkioji atšaka „drone“ metalas gimė 1990-aisiais (pirmoji grupė – „Earth“; tokios komandos ir muzikantai kaip „Burning Witch“, „Sunn O)))“, OM, „Boris“, „Nadja“, „Black Boned Angel“, Kevin Drumm, Oren Ambarchi jau tapo klasika).

Mindaugas Peleckis
2014 m. Rugsėjo 11 d., 23:48
Skaityta: 104 k.
Odd Shrouds - Archaic Knowledge

Lietuvoje drone  taip pat populiarėja. Bene pirmasis funeral / drone doom metalo projektas – „Beprasmybė“, 2005 m. išleidęs albumą „Banalybė“. Paminėtinas ir drone / noise projektas „Budrūs“ („Girnų Giesmių“ ir „Pogrom“ kūrėjų duetas), kitas – „Lys“ ir „Gana2“ – duetas „Tiese“, dar vienas duetas „Delchia“ („Pogrom“ ir terror.lt Levas su Niku Dobrotinu), trijulė „Sraigės Efektas“ ir kt.

Vos 2013 m. rugpjūtį įkurta grupė „Odd Shrouds“ (https://www.facebook.com/oddshrouds) iš Marijampolės jau 2014 m. sausį išleido debiutinį albumą „Archaic Knowledge“ (http://oddshrouds.bandcamp.com/).

Kalbinu Roką Baniulį – „Odd Shrouds“ sielą.

Ką manote apie garso meną / eksperimentinę muziką / garsavaizdžio meną (derinant su ir teatru, pvz.) pasaulyje ir Lietuvoje? Ką labiausiai vertinate?

Eksperimentinė muzika man visados atrodė geriausias variantas siekiant išreikšti tam tikrą idėją ar būseną. Garso menas ar eksperimentinė, avangardinė muzika ypatinga tuo, kad kiekvienas atlikėjas kuria garsus savaip ir atlikimas gyvai virsta savotišku ritualu. Pasaulyje nestinga įdomių, kiekvieno mintims artimų  atlikėjų, ir gerai pasieškojus gali atrasti muzikos, kuri skamba taip, kaip tau atrodo visavertiška muzika ir turėtų skambėti. Lietuvoje eksperimentinės muzikos nėra itin daug, tačiau aktyvių atlikėjų kokybiška muzika kompensuoja mažą šios muzikinės krypties sceną.

Kada susipažinote su muzika?

Pirma muzika, kurią pamenu, buvo iš Keistuolių teatro kasečių.

Kokios pirmosios grupės, kuriose teko groti?

„Krokodill“, vėliau pervadinom į „Hypnalis“ (2013–2014). Viskas vyko improvizacijos pavidalu, todėl stabilių struktūrų kūriniams nebuvo. Taip pat, sunkesnės muzikos besimokant, – „Vital Wound“ (2011–2013).

„Vital Wound“ 2012 m. išleido split‘ą su EDASI, 2013 m. albumą „Transcend to Madness“.

Kokia Jūsų drone versija?

Tai – archajiški, galbūt ritualiniai noise ir drone garsai, grojami gitara.

Kas įkvepia?

Iš muzikinės pusės didelę įtaką padarė Dylan Carlson, OM, „Sunn O)))“, Wilburn Burchette, minimalizmo pradininkas La Monte Young. Kiti įtakos šaltiniai – ankstyvosios religijos sistemos, alchemija, gamta, simbolizmas ir idėjos, gimstančios kasdien.

Mėgstamiausi Lietuvos ir užsienio muzikantai, grupės?

Lietuvos – „Delchia“, „Sovijus“, „Tiese“, „Bruzgynai“, „Dimeth Trip“, „Sraigės Efektas“.

Užsienio – „Earth“, „Sunn O)))“ ir jų narių projektai, „Asunder“, „Ancient Delay“, „Bong“, „Coil“, „Gnod“, „Mandragora Stone“, OM, „Sea of Bones“, „Evoken“, „Mohave Triangles“, „Sula Bassana“, „Cordis Cincti Serpente“, „Haare“, „Tribes of Neurot“, „Asunta“ ir daug kitų.

Ar yra toks dalykas kaip menininko pašaukimas? Ar tai tiesiog, kaip sakė Eduardas Mieželaitis, „1 proc. talento ir 99 proc. darbo“?

Mano manymu, menininko pašaukimo nėra. Norint kurti kokybišką, išraiškingą, įdomią muziką reikalingas įdirbis, kuris gali būti ne tik techninis – susietas su instrumento valdymu, bet ir įdirbis išreiškiant tam tikras idėjas ar emocijas garso pavidalu.

Komentarai